3 načina kako prestati brinuti o tome što ljudi misle o vama

Brinuti se previše o tome što drugi ljudi misle o vama možda se smatra srednjoškolskom fazom, no istina je ta da većina nas to i radi. Ta nas briga u odrasloj dobi može koštati ozbiljnih problema kada su u pitanju naše samopouzdanje i samopoštovanje.

Iako ljudi po prirodi traže odobrenje ostalih, tanka je linija između odobrenja i utjecaja ostalih mišljenja na vaše samopouzdanje. Ako se borite s tom naviku, ne brinite se - i to možete naučiti kako izbjeći. Kao što je zabilježio Business Insider, ovo su najučinkovitiji mentalni trikovi kojim se morate koristiti kada vas i ako vas brinu mišljenja ostalih:

Ostali ljudi zapravo i ne brinu baš previše o tome - nemojte ih precijeniti.

Neki vjeruju da su ljudi prirodno sebična bića. Iako ovo zvuči surovo, razmislite o tome: koliko minuta na dan provodite razmišljajući o drugim ljudima i o njihovom svakodnevnom ponašanju? Držite svoj odgovor na umu sljedeći put kada obućete nešto po vama "riskantno" - postoji dobra šansa da nitko nije ni primijetio. To potkrepljuje studiju iz 2000. godine objavljenu u časopisu Journal of Personality and Social Psychology, koja točno ilustrira učinak nazvan "Spotlight Effect". Istraživači su otkrili da su (nakon nošenja neugodnog odijela na zabavu) sudionici dosljedno precijenjenili koliko je ljudi primijetilo njihov outfit.

Promijenite svoj nastup i govor.

Nažalost, samosvijest je često popraćena govorom u kojem se neprestano žalite i omalovažavate te umanjujete svoju stvarnu vrijednost. Ljudi to ne vole te vas automatski stavljaju u kategoriju "jadnici" pa će svaki vaš stav biti preispitan. Ovaj drugi mentalni trik leži u prekidanju takve naracije i stvaranjem nove skripte za razgovor. Promjenom te interpretacije možda ćete biti u mogućnosti da sami mislite i osjećate se daleko pozitivnijima.

Usredotočite se na ono što možete kontrolirati.

Ono što možete kontrolirati su vaše akcije i misli - na druge ne možete utjecati tako da im uđete u glavu. Umjesto toga, trebali biste pokušati ublažiti osjećaj tjeskobe ili samosvijesti. Nakon što ste učinili sve što je u vašoj moći da se otklone loši stavovi ili promijeni situacija vezana uz drugu osobu do čijeg vam je mišljena stalo, u vašem je najboljem interesu da nastavite dalje sa životom. 


Slični članci: