Intervju sa Sarom Lončarić: "Pravih modnih kritičara ima malo, živimo u "like" generaciji"

Intervju sa Sarom Lončarić: Pravih modnih kritičara nema, živimo u "like" generaciji

Djevojka koja je dobila priliku okušati se u modnom dizajnu po prvi puta na pisti Fashion Weeka Zagreb, u kratkom je roku postala prepoznatljivo mlado ime na sceni. Pričamo naravno o Sari Lončarić čiji brend "blackpearl" smo već prve sezone poistovjećivali s predivnim zimskim kaputima, a sada ga vidimo u bijelom romantičnom minimalizmu. Povodom održavanja FWZ na terasi prekrasnog Johanna Francka 8. i 9. lipnja, Sari smo postavili nekoliko pitanja o karijeri, modi i preferencijama. Pročitajte ga u nastavku.

1. Već godinu dana izlažete svoje kolekcije u sklopu Fashion Weeka Zagreb. Kako se vaš život promijenio otkad ste ušli u oko javnosti?
Kada krenete od samog početka, teško možete vjerovati da će se iz mukotrpnog rada, eksperimentiranja, učenja, pogrešaka, konzultacija, stvoriti proizvod s kojim ćete biti potpuno zadovoljni. Baš ovako ide i moja priča. Iza mene su tek dvije kolekcije. Imala sam sreću i čast da sam obje kolekcije mogla prikazati baš na Fashion Week Zagreb kojeg jako cijenim. Moja prva, zimska kolekcija otvorila mi je odmah put do javnosti koja je prepoznala minimalistički, sofisticirani, a ženstveni pristup klijenticama. Tek tada sam shvatila da će moje klijentice istinski voljeti nositi moju odjeću za koju nisu niti znale da će je voljeti. To je samo početak koji se nastavlja iz dana u dan. Isto tako mogu reći da sam se iznenadila da samo u dva tjedna po prikazivanju kolekcije, dobila pozive organizatora velikih modnih evenata iz Francuske i Amerike koji me 2x godišnje pozivaju da svoje kolekcije prikazujem i kod njih. Međutim, ja sam početnik i zbog financijske situacije za takvo što nažalost još nisam spremna. Osim toga, to je stvarno velik „zalogaj“ za mladog dizajnera jer svaki detalj i izrada mora biti perfektno prezentirana. Nigdje ne smije biti kompromisa, jer je jako bitno kako se mi kao dizajneri predstavljamo. Moramo uvijek imati na umu svoju viziju, i po tome će nas jedino i pamtiti.

2. S obzirom na to da ste sada svojevrstan član domaće modne industrije, koje biste njene mane izdvojili, a što naveli kao prednosti?
Usudim se reći kako hrvatski modni izričaj raste svakim danom sve više i više. Već sada imamo mnogo hrvatskih modnih dizajnera koji su kreativni u svom radu. Ali moram napomenuti kako mladi dizajneri nemaju sponzore. Sve što rade, rade potpuno sami. „Vuku“ novce iz džepova svojih „životnih sponzora“: roditelja. Isto tako glavna mana je što mladi dizajneri nemaju zajednički poslovni prostor u kojima bi mogli sami prodavati svoje proizvode. Zasada je takva situacija da dizajneri moraju prodavati svoje proizvode u concept store-ovima. Možete si zamisliti kako je onda visoka prodajna cijena u concept store-ovima, te se gubi veza s realnošću... Ali ja, nepopravljiv optimist se stalno nadam kako će jednog dana sve biti bolje...

Erste Plavi predstavlja blackpearl by Sara Lončarić



3. Dizajneri dvojako reagiraju na domaće modne kritičare i njihove tekstove. Kakav je vaš pogled na modnu kritiku? Pratite li je? Čitate li kritičke osvrte na vaše kolekcije?
Danas PRAVIH modnih kritičara kod nas ima iznimno malo, nisam sigurna mogu li ih nabrojati na prste jedne ruke. Gledajući iz svog kuta, nekako mi se čini kako su modne kritičare zamijenili internetski „Like-ovi“ . Svi gledamo koliko smo like-ova sakupili i prema tome si dajemo ocjenu uspjeha. To se nažalost danas zove „like“ generacija. Iskreno govoreći, zbilja čeznem za pravom modnom kritikom jer jedino mi ona daje do znanja gdje se nalazim sa svojim dizajnom. Jednom riječju; modna kritika je iznimno važna za razvoj svakog modnog dizajnera. Čekam dan kada će se pravi modni kritičari (da pojednostavim, isključivo kritičari mode i modne scene) pojaviti na Hrvatskoj sceni. Kao našeg najeminentnijeg modnog kritičara navela bih gđu.prof. Branku Vučetić- Atletić, koja donosi iznimno detaljne i realne modne kritike kao i osvrte na kolekcije naših dizajnera.

4. Francuska je uvela zakon koji propisuje da manekenke moraju imati minimalan BMI od 18. Što mislite u tome? Imamo li sličan problem u Hrvatskoj?
Odradila sam do sada 3 castinga i nisam primijetila da imamo premršave manekenke. Sve koje sam do sada vidjela su jako lijepe konstitucije tijela. Naravno izuzetci uvijek postoje, ali upravo zbog toga postoje modne agencije koje se brinu o svojim djevojkama i prate njihov razvoj.

5. Danas je izgleda vrlo popularno reći da ne pratite trendove, no pratite li trendove dok dizajnirate?
(Smijeh) To stvarno nije moguće da jedan modni dizajner ne prati trendove i da nije upućen u ono što svjetski dizajneri stvaraju. Morate znati, da kad modni dizajner dizajnira mora biti stalno upućen u ono što je svjetski dizajner već „izbacio“ na modno tržište. Jer jednostavno Vam se ne smije desiti i ne smijete si dopustiti da ponavljate nešto što je već stvoreno, nešto što je već kreirano prije mjesec dana. U obrnutom će Vas optužiti da ih kopirate, da niste originalni i reći Vam da niste sposobni za ovaj posao. Stoga kad čujem da netko kaže da ne prati trendove i da ne „upload-a/ refresh-a“ informacije iz modnog svijeta jedino mi preostaje da mislim kako je ta osoba malo pogubljena u ovom vremenu s obzirom da smo okruženi Internetom, časopisima i dr. Tek kad ste si to sve posložili u glavi, možete imati tu čast da budete modni dizajner iz laboratorija.

Intervju sa Sarom Lončarić: Pravih modnih kritičara nema, živimo u "like" generaciji
Ecija Ivušić u blackpearl haljini

 

6. Što je po vama najveći modni trend za proljeće i ljeto?
Svi su poludjeli za culottes hlačama, kombinezonima i suknjama sa strogim otvorenim prorezom koji su prikazani u mojoj kolekciji za proljeće/ljeto 2015. koju sam predstavila u studenom prošle godine.

7. Što kod vas najviše vole vaše klijentice? Kako u vašim očima izgleda "blackpearl" žena?
Melem za moje oči je kada klijentica koja nikad nije imala priliku da joj nešto savršeno stoji, obuče blackpearl komad i počne se potpuno drukčije držati. Nekako ponosnije. Savršenije. I kada ima onaj pogled u očima: ovo sam prava ja (volim sebe, volim svoje tijelo koje čak ima mane koje se ne vide). Kada izađu iz ateljea sasvim poletno, zadovoljno i samoodlučno. Blackpearl žena uvijek ima na umu da je vanjština prolazna, lica nam se s godinama mijenjanju, a ono što smo u sebi izgradili ostaje za života. I pita se želimo li mi imati nešto prolazno, ili nešto što je zauvijek? A to se danas zove biti MODNA IKONA.

8. Uskoro nam dolazi još jedan Fashion Week Zagreb! Možete li nam otkriti što pripremate za nadolazeću sezonu?
Ne budem previše otkrila što pripremam za vas... Ali, ovo će definitivno biti jedna od najboljih kolekcija koje sam do sad prikazala. Mislim da će se mnogi iznenaditi novim notama u koje sam se upustila. Takav blackpearl još niste imali prilike upoznati, naravno sve i dalje ostaje s visokim standardima izrade kolekcije. Kako će ovaj Fashion week biti prikazan samo za užu publiku, tako je i blackpearl pripremio jednu LIMITIRANU kolekciju, čije će se komadi moći rezervirati odmah već nakon revije. Također, kako blackpearl postaje sve jači dogovorio je suradnju sa salonom Kobali. Gđa. Nada Kobali, naša izuzetna hrvatska modistica, čiji šeširi uvijek daju jednu posebnu tajanstvenost ženi, bila je savjetnica pri odabiru šešira. Isto tako i izvrsna modna stilistica gđica.Ivana Pavić koja je ujedno i dio blackpearl tima bez koje kolekcije ne bi bile savršeno prikazne široj publici.

sara lončarić
Sara Lončarić



9. Otkud ste crpili inspiraciju?
Ključne riječi su bile: 70te, military look, te boho style. Sve ostalo ostavljam na znatiželju čitatelja.

10. Pripremate li kakve modne poslastice ne vezano za kolekciju za jesen/zimu 2015./16.?
Naravno, pozivam sve građane da ovu nedjelju 31.05.2015. dođu u park Maksimir u 10:00h na Humanitarnu organizaciju Marijini obroci/Mary's meals. Da sudjeluju u aukciji pod nazivom „Trčimo za dijete 31“ gdje će sudjelovati mnogi hrvatski dizajneri. Na aukciji će se moći kupiti i blackpearl odjeća. Za svakih potrošenih 120 kn osiguravate jednom djetetu jedan obrok dnevno tijekom cijele godine. Sav prihod od prodane dizajnerske odjeće donirat će se u Marijine obroke. Svojim aktivnim djelovanjem Marijini obroci godišnje prehranjuju gotovo milijun djece. Jednim malim dijelom i Vi možete biti jedan od ljudi koji će pomoći djetetu da bude sretno i nahranjeno.

Saru Lončarić i njen brend "blackpearl" možete pratiti i na njenom Facebook fan pageu.


Slični članci: