Haute couture na hrvatski način: Manuel Maligec

Antonia Ponoš i Manuel Maligec

Manuel Maligec ime je koje vam je sigurno ostalo u sjećanju od prošlosezonskog Dreft Fashion Weeka Zagreb. Pobjednik natjecanja za mlade dizajnere Dreft Next Generation zasjao je na pisti DFWZ-a debitantskom kolekcijom inspiriranom Dreft blackom te oduševio i publiku i struku. Kako se Manuel snašao u novoj modnoj priči i što nas očekuje u svibnju, doznali smo ekskluzivno na Wall.hr-u.

Prošla su skoro 3 mjeseca od tvoje debitantske kolekcije na Dreft Fashion Weeku Zagreb. Proglašen si nadom hrvatske modne scene. Jesu se slegli dojmovi?

Naravno da jesu. Uvijek mi se čini da nisam učinio dovoljno te gotove kolekcije ostavljam iza sebe i okrćem se novim izazovima. Trenutno to je kolekciji za jesen/zimu 2013.

Pretpostavljamo da je financijska potpora Drefta svakako bila olakšavajuća okolnost za tebe, a s obzirom da si bio dio Dreft Next Generation natječaja iza tebe je stajao cijeli tim ljudi. Je li to bila olakšavajuća ili otežavajuća okolnost?

Mogu  reći da sam imao zaista kvalitetan tim ljudi oko sebe što je neophodno kada ste mlad i relativno neiskusan dizajner. Kreativni dio ove kolekcije je ipak isključivo moj posao i nije mi predstavljao nikakav problem.

Tko ti je bio najveći oslonac tijekom stvaranja prve kolekcije?

Izdvojio bih svoju mentoricu Minju Maretić Murtić zahvaljujući kojoj u izradu sljedeće kolekcije ulazim s većim iskustvom, puno boljim poznavanjem krojeva kao i materijala. Moram spomenuti i tvornicu Uriho koja me podržala kao mladog dizajnera.

Dreft Fashion Week Zagreb S/S 2013.
Dreft Fashion Week Zagreb S/S 2013.

Znamo da si perfekcionist i da ništa ne prepuštataš slučaju. Znamo i da te to dovelo do dugotrajnog i financijski iscrpnog stvaranja kolekcije. Je li se isplatilo na kraju?

Drago mi je da to mislite. Kreativno stvaranje uvijek smatram isplativim. Uživao sam u svakom dijelu stvaranja moje kolekcije, ostvario brojna poznanstva i stekao ogromno iskustvo.

Jasno nam je da brojni hrvatski dizajneri rade male kolekcije jer si ne mogu priuštiti tvorničku izradu iste što rezultira i većom cijenom. Misliš li da je to opravdano i kako se kreću cijene u tvojoj kolekciji?

Odgovor ste sami ponudili u postavljenom pitanju. Kada poraste potražnja, povećati će se i proizvodnja, a samim time uzrokovati i pad cijena. Teško je pričati o tome koliko nešto vrijedi. Ja samo znam koliko sam truda uložio u svoju kolekciju te kako su ideje vani puno cjenjenije nego kod nas.

Intervjui u medijima, kampanja s jednom od najpoznatijih hrvatskih manekenki Anitom Dujić, oduševljenje publike...Što dalje? Kako nadmašiti očekivanja na Dreft Fashion Weeku Zagreb u svibnju?

Modni dizajn nisam upisao slučajno već zato što volim kreativno stvarati, ideja mi ne ponestaje stoga mi neće biti teško nadmašiti svoju prvu kolekciju. Za svibanj pripremam pravu malu haute couture priču.

Skica
Skica

Student si druge godine Tekstilno – tehnološkog fakulteta u Zagrebu. Koliko je obrazovanje bitno za modnog dizajnera?

Apsolutno je bitno. Velika je razlika između kolekcije obrazovanog dizajnera i onog priučenog.

Otkud crpiš inspiraciju? Rad kojih stranih i domaći dizajnera cijeniš?

Više bih rekao da me inspiriraju određena razdoblja nego umjetnici. Konkretno manirizam, tadašnje sputavanje i dekonstrukcija tijela te na taj način davanja određene moći i zavodljivosti ženi. Inspiraciju volim crpiti iz najsirovijeg i nerafiniranog oblika koji kasnije razvijam kroz svoju viziju. Uvijek se u mojim kreacijama krije puno više od inspiracije nekim umjetnikom. Od suvremenih umjetnika izdvojio bih Alexandera McQueena, Iris van Herpen i Riccarda Tiscia.

Kako Manuel Maligec zamišlja idealnu ženu? Koja te tvoja odjevna kombinacija najbolje opisuje?

Teško je govoriti o idealnoj ženi. Ja više razmišljam o tome kako ženu učiniti idealnom pomoću odjevne kombinacije. Kada kreiram u glavi imam ženu sa stavom, ženu koja nije sputana konvencijama, ne boji se biti sexy. Kombnacija koja mene najbolje opisuje su skinny jeans, običan t-shirt, cool cipele i velika torba. Najčešće se odijevam akromatski.

Iako si tek na početku, jesi li već razvio poslovnu strategiju svog branda? Smatraš li da je ona bitna i da prolazi u Hrvatskoj?

Strategija je uvijek bitna pogotovo na tržištu punom kreativnih ljudi iako sam siguran da je originalnost ključ za stvaranje vlastitog branda.

Kako vidiš modnu marku MANI u budućnosti?

Vjerujem u sve što radim tako i u to da će baš moja marka biti prepoznatljiva u Hrvatskoj tako i svijetu. (smijeh)

Već par godina uspješno pišeš blog s kolegicom Antoniom. Što misliš o utjecaju blogova na moderno društvo? Misliš li da ih je previše ili da se oni kvalitetni lako izdvoje? Kad smo kod kvalitete, kako bi definirao uspjeh tj. kvalitetu nekog bloga?

Internet je slobodan prostor i vjerujem da je za svakoga najbolje da prati ono što ga zanima. Također, smatram da je apsolutno nebitno koliki je broj modnih blogova sve dok se oni kvalitetni uspješno izdvajaju. Kvalitetan blog je onaj blog koji čitatelja u konačnci inspirira.

Manuel Maligec lookbook
Manuel Maligec lookbook

Slični članci: