Pobjednici natječaja Mladi Kreativni Chevrolet na temu nogometa

Natječaj Mladi Kreativni Chevrolet
Fotografija, drugo mjesto, Dario Belić i Dino Sertović

Nakon što je u Londonu žiri pregledao sve radove i odlučio o najboljima, Chevrolet je objavio europske pobjednike natječaja Mladi Kreativni Chevrolet za 2013. godinu. Dugo očekivani natječaj u umjetnosti i dizajnu u svojoj sedmoj godini privukao je studente vrhunskih škola za primijenjenu umjetnost iz petnaest europskih zemalja. Ovogodišnja kreativna tema ovog natječaja postavila je studentima izazove u četirima kreativnim područjima zatraživši od njih da istraže strast i intenzivno ozračje koje prati najpopularniji sport na svijetu, nogomet.

Kreativna tema natječaja Mladi Kretivni Chevrolet 2013. vrtila se oko nogometa, same igre, navijača te masovne i trajne popularnosti ovoga sporta. Temu natječaja nadahnula je sve veća potpora koju Chevrolet pruža nogometu i njegovim navijačima sponzoriranjem dvaju britanskih klubova, Manchester Uniteda i Liverpool FC-a.

Kreativni zadaci u četirima kreativnim područjima MKC-a – moda, fotografija, video i vizualne umjetnosti potaknule su studente na slavljenje onoga što možemo nazvati "globalnim fenomenom" nogometa.

Natječaj Mladi Kreativni Chevrolet
Fotogarija, prvo mjesto

U kategoriji fotografija kreativni zadatak bio je vratiti se osnovama nogometa kako bi se stvorila fotografija koja otkriva razloge masovne privlačnosti nogometa. Prvo mjesto osvojila je Duana Lehotová iz Slovačke, drugo mjesto naši Dario Belić i Dino Šertović koji su studenti Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu te treće trio Charline Destree, Rose Dufournier Fortin i Sandra Gury iz Francuske.

Jonathan Briggs, član žirija za fotografiju o pobjedničkom radu izjavio je: "Fotografija ima izvrstan tempo. Možete se provlačiti kroz njezine slojeve – posjeduje suptilnost koja priča snažnu priču. Slika je izraz težnje u njezinu obliku i formi. Prekrasno je izvedena i mogla bi sudjelovati na natječaju za najbolju reklamnu fotografiju.“

Natječaj Mladi Kreativni Chevrolet
Moda, prvo mjesto

U kategoriji moda kreativni zadatak bio je dizajnirati odjeću koja upada u oči svojim sportskim stilom te odražava duh strastvenog ljubitelja nogometa za potrebe predstavljanja posebnog izdanja automobila Manchester United Chevrolet Aveo. Prvo mjesto osvojili su Mađari Anett Gálvölgyi, Zsófia Kormos i Zsolt Miovác, drugo predstavnik Portugala Luís Emílio, a treće Slovakinja Duana Lehotová.

"Pobjednički projekt ponudio je seksi, modernu i elegantnu odjeću za navijače, s detaljima koji podsjećaju na nogomet (šesterokutne linije na jakni), kao i detaljima koji prizivaju dizajn modela Chevrolet Aveo (oštre linije jakne i proziran umetak na leđima u obliku prednje maske automobila). Studenti su koristili inovativne tehnike, poput aplikacija PVC traka, te zanimljivu kombinaciju materijala," rekao je Tom Rebl, član žirija za modu.

Kreativni zadatak kategorije video bio je izraditi optimističan i zabavan film koji ne objašnjava samo pravila i "svijet" nogometa onima koji ne prate taj sport, već ih i pretvara u ljubitelje nogometa. Pobjedu su odnijeli Daniela Stenzenberger i Roman Beck iz Austrije, drugo mjesto osvojio je predstavnik naših susjeda, Srbije, Stefan Katanić, dok su treće mjesto osvojili Gioacchino D'Amico, Alessia Capuccini i Giovanni Pietro Stella iz Italije.

Ian Cartwright, član žirija za video radove o pobjedničkom radu izjavio je : "Radi se o predivnoj animaciji koja vam cijelo vrijeme mami osmjeh na usta. Svaki puta kada je pogledate postaje sve bolja te daje jako mnogo pozornosti pojedinostima. Za one koji nisu ljubitelji nogometa, ovo je izvrstan rad koji slavi korijene nogometa. Prikazuje nagon za udaranje stvari nogom od vremena dinosaurusa pa sve do suvremene igre."

Natječaj Mladi Kreativni Chevrolet
Vizualne umjetnosti, prvo mjesto

U zadnjoj kategoriji, kategoriji vizualnih umjetnosti kreativni zadatak bio je dizajnirati posebno izdanje sportskog automobila Manchester United Chevrolet Aveo za prijevoz strastvenih navijača Manchester Uniteda na utakmicu. Najbolji koncept osmislili su Česi Jan Šlégr i Ján Bača, drugo mjesto osvojio je Mihailo Kalabić iz Srbije, a treće Siska Mingneau predstavnica Belgije,

Dave Birss, član žirija za vizualnu umjetnost, o pobjedniku u toj disciplini izjavio je: "Ova skica je u skladu sa zadatkom stvaranja navijačkog vozila te prikazuje krilatice i slogane iz pravih navijačkih himni. Dobro je izvedena i dobro prezentirana."

Nagrađeni studenti u svakoj kreativnoj kategoriji dobivaju novčanu nagradu u ukupnom iznosu od 5.200 za prvo, 4.200 za drugo, odnosno 3.200 eura za treće mjesto. Oni će biti i gosti svečane večere dodjele nagrada MKC-a, koja će se ove jeseni održati u Manchesteru, Velika Britanija u njihovu čast.

Osim toga, svaki dobitnik prve nagrade na europskom natječaju moći će sudjelovati u stručnoj praksi za stjecanje radnog iskustva kod poznatih umjetnika i stručnjaka u svojoj kreativnoj kategoriji. Prošli pobjednici su, primjerice, uživali radeći u londonskom studiju za dizajn It's Nice, produkcijskoj tvrtki Endemol, te na foto snimanju za Chevrolet Camaro. 


Slični članci: