Nova igračka Marka Pavlovića, Logiq Tower, osvaja svijet

Logiq Tower

Kada smo bili mali svi smo slagali ili barem pokušali složiti poznatu Rubikovu kocku i ono s čim se svi slažemo je da bi igračke trebale takve biti – jednostavnog izgleda, a s potencijalom da razvijaju inteligenciju i potiču na razmišljanje. Prije nekoliko godina Hrvatsku, a onda i svijet osvojila je nova didaktička igračka hrvatskog autora Marka Pavlovića – igračka Oblo. A sada je ovaj mladi hrvatski produkt dizajner osmislio još jednu – Logiq Tower.

Marko je završio Arhitektonski Fakultet, osmislio Oblo, osvojio sve nagrade za dizajn koje su postojale pa se bacio na razvijanje još jedne, ovaj put čak i kompliciranije didaktičke igračke na kojoj je radio u zadnje vrijeme. Povodom toga, porazgovarali smo s Markom koji je za Wall.hr otkrio proces razvijanja jedne ovakve igračke, je li očekivao ovakav globalni uspjeh te koji su mu planovi za budućnost.

Autor Marko Pavlović
Autor Marko Pavlović

Jeste li očekivali da će vaša igračka Oblo polučiti takav uspjeh?

Kada u nešto uložiš znatnu količinu vremena, truda, a kasnije i novca onda je i uspjeh nešto što priželjkuješ i čemu težiš. Ideja i koncept za igračku Oblo su rezultati rada na jednom od prvih studentskih zadataka na prvoj godini Studija dizajna. Naravno, u tom trenutku je bilo doista teško predvidjeti takav uspjeh iako sam već u ranoj fazi početnu ideju uspio artikulirati na vrlo zanimljiv način. Zahvaljujući podršci mentora prof. Mladena Orešića, koncept u fazi modela je zatim dovršen za i u skladu s uvjetima međunarodnim natječajem (D&AD Global Student Awards 2007), koji je vrlo jasno uzimao u obzir komercijalnu komponentu i mogućnost proizvodnje. Nakon što je igračka osvojila 3. mjesto postalo je jasno u kojem smjeru treba nastaviti rad na promociji proizvoda. Brojne izložbe i nagrade kasnije su privukle investitore pa sam započeo pregovore oko licenciranja (ne otkupa) i komercijalizacije projekta. Bilo mi je vrlo važno da me investitor uključi u daljni razvoj proizvoda što bi u konačnici otvorilo mogućnost nastavka suradnje na budućim proizvodima.

Kako ste došli na ideju za Logiq Tower igračku i koliko ste radili na njoj te očekujete li isti uspjeh kao s Oblom?

Logiq Tower predstavlja nastavak uspješne suradnje s kanadskom tvrtkom Great Circle Works Inc. Želja mi je bila proširiti liniju proizvoda, odnosno stvoriti proizvod koji će smisleno i oblikovno biti dobar nastavak na prvu slagalicu (Oblo), a opet dovoljno zarazan i jednako zanimljiv raznolikim dobnim skupinama. Za Oblo Spheres i Logiq Tower bilo je potrebno 5 do 6 mjeseci rada da se dođe od ideje do prototipa. Nakon što su dogovoreni svi uvijeti suradnje s investitorom pristupilo se opremanju proizvoda za prodaju (izrada pakiranja, promotivnih materijala, itd.) te samoj proizvodnji.

Već i letimičnim pogledom na tržište igračaka, potpuno je jasno da postoji određena dominacija kocke nad ostalim tijelima u svijetu igračaka, posebno ako govorimo o slagalicama. Međutim kocka je uglato tijelo koje je čovijek izmislio kako bi lakše riješio brojne probleme u svakodnevnom životu poput transporta, izgradnje itd. Odlučio sam istražiti obla tijela, točnije kuglu i valjak, jer svojim zakrivljenim površinama predstavljaju puno veći izazov kada ih na smislen način pokušate rastaviti na manje dijelove.

Kod igračke Oblo zakretanjem elemenata oko središnje osi postupno otvarate slagalicu i prodire sve dublje u srž problema. Inovacija kod slagalice Logiq Tower proizlazi iz same činjenice da igrač može sastaviti igračku u 4 različite razine. S obzirom da nije potrebno koristiti sve elemente kako bi se došlo do određenog rješenja, znatno je smanjen osjećaj nezadovoljstva kod igrača prilikom slaganja same igračke u usporedbi s ostalim sličnim igračkama. Zahvaljujući upravo tome ova slagalica je prikladna za igrače različitih dobnih skupina i vještina. Osim toga, s 22,069 mogućih rješenja u 4 razine ova igračka trenutačno posjeduje najveći broj mogućih jedinstvenih kombinacija na tržištu i predstavlja prvu slagalicu cilindričnog oblika koja koristi pentomino elemente. Sve ranije spomenuto predstavlja dobru osnovu za tržišni uspjeh ovakve igračke.

Radite li sami ili s timom ljudi i kako se uopće odvija proces stvaranja tako zanimljive i izazovne igre?

To uglavnom ovisi o tome koliko je proizvod složen. Dizajn je multidisciplinarna aktivnost gdje često rad na projektu zatijeva znanja i iskustvo drugih ljudi.  Nakon što je investitor izrazio želju za nastavkom suradnje i novim proizvodom, započeo sam s radom na novoj slagalici. Sve počinje od ideje i traženja načina kako tu ideju realizirati te pretvoriti u gotov, smislen proizvod. Kao što sam ranije spomenuo, Logiq Tower predstavlja svojevrsni nastavak linije proizvoda. Investitor je od početka imao jasan uvid u sve faze rada na projektu, ali se nije uplitao u kreativni proces oblikovanja proizvoda do samog kraja.

Analizirajući slične igračke na tržištu dobio sam jasan uvid gdje postoji prostor za inovaciju. Za Logiq Tower bilo je potrebno 4 mjeseca od prve skice do računalnog modela. U oblikovnom smislu proizvod je bio gotov, međutim, brojne varijante i količina elementa je bila prevelika da bi proizvod bio komercijalno isplativ. Bilo je potrebno odrediti što manji broj elemenata koji će dati najveći broj mogućih kombinacija. Kako bih uspio doći do tih podataka naručio sam od programera i svojevrsnog entuzijasta u području slagalica specifičan program koji će u kratkom vremenu analizirati sve kombinacije elemenata i broj rješenja. Mjesec dana od prvog kontakta s programerom imao sam konačan broj i tip potrebnih elemenata kao i sva moguća rješenja u 4 razine ove slagalice. Dakle empirijski dokaz da će sve raditi točno onako kako sam i zamislio.  U nastavku rada, kod opremanja i pripreme proizvoda za proizvodnju često dolazi do prilagodbi kako bi se zadovoljili brojni uvjeti poput načina proizvodnje, sigurnosti, cijene itd. Sve u svemu, rad na proizvodu traje sve dok je on prisutan na tržištu i često koristim pomoć i usluge drugih kako bi proizvod bolje oblikovao i na kraju promovirao. Investitor ima veliko iskustvo kada su u pitanju pregovori s proizvođačima i plasmanom robe. Povratne informacije često zajednički koristimo kako bi unaprijedili buduće varijante proizvoda.

Koji vam je plan za budućnost? Radite li na sličnim projektima i ostajete li u području slagalica i didaktičkih igračaka?

Trenutačno ne radim na novoj igrački, ali sve je moguće. S investitorom razmatram daljnje opcije i smjer razvoja portfelja proizvoda. Zanimljive su igračke u kategoriji aktivne igre koje prije svega potiču djecu na fizičku aktivnost. Cilj mi je jače afirmirati postojeće slagalice te nastavljam s radom oko Logiq Tower-a. U bližoj budućnosti bi se trebale pojaviti jedna ili dvije nove varijante Logiq Tower™ slagalice.  Iako, kao dizajner želim raditi na različitim projektima i proizvodima, daljni rad s igračkama čini se kao logičan izbor. Smatram da su igračke zahvalno tržište, a što se proizvodnje tiče slagalice su (uglavnom) tehnološki manje zahtjevna vrsta proizvoda.

Logiq Tower
Logiq Tower

Nakon što nam je Marko objasnio sve o svojoj novoj igrački na red je došlo da detaljnije objasnimo o čemu se tu radi. Primamljiva 3D mozgalica Logiq Tower  potiče razumijevanje prostora i logično razmišljanje, a onog koji se igra tjera da strateški slaže odgovarajuće dijelove te tako nađe način kako izgraditi savršeni valjak pomoću 15 jednostavnih dijelova koje je potrebno složiti oko središnjeg elementa (štapa). Naizgled jednostavno, no to baš i nije tako.

Logiq Tower koristi prednosti temeljnih užitaka ljudskog mozga kao što su uređivanje i stvaranje savršenog svijeta – u ovom slučaju stvaranje savršenih cilindričnih kompozicija, odnosno kula. Logiq Tower  zadržava našu pozornost neprestano nas potičući da dovršimo slaganje. Svaki potez prilikom igre dozvoljava nam da složimo dio slagalice, popunjavajući red ili redove tako da kula postaje cjelovitija. No iza svakog poteza može ostati i nedovršen posao, praznina ili višak dijelova koji ne odgovaraju. Slagalicu možemo graditi satima ili neočekivano završiti u samo nekoliko minuta. Više od 22.000 rješenja stvara golem izazov. Primjerice, kula od 2 reda može se izgraditi sa 6 dijelova, a kula od 5 redova sa svih 15 dijelova. Zbog raspona složenosti igračka je prikladna igračima različitih vještina i dobnih skupina.

Logiq Tower
Logiq Tower

„Cilj mi je bio stvorit 3D slagalicu koristeći pentomino elemente koji proizlaze iz iste „porodice“ geometrijskih likova kao i vrlo popularne igre Domino i Tetris“, kaže Marko Pavlović, izumitelj slagalice pa dodaje „najviše mi se sviđa činjenica da podjednako važne uloge u rješavanju ove mozgalice imaju intelektualna sposobnost i puka slučajnost.“

Logiq Tower moguća riješenja
Logiq Tower moguća riješenja

Logiq Tower je namijenjen djeci starijoj od 8 godina, iako će se njome sigurno zabavljati i oni stariji. Logiq Tower se proizvodi od recikliranih i obnovljivih materijala te netoksičnih boja na bazi vode. Dijelovi slagalice obojani su u 3 žarke boje: crvenu, nebesko plavu i limeta zelenu, dok je postolje i središnji dio (štap) bijele boje. Tekstura drveta nazire se kroz boju. Uz slagalicu dolaze upute, nekoliko rješenja i prikladna pamučna vrećica za lakše prenošenje i spremanje.  Preporučena maloprodajna cijena je pdlične igračke je $24.99.

Mozgalicu Logiq Tower, kao i mozgalicu Oblo, proizvodi kanadska tvrtka Great Circle Works Inc., koja je očito prepoznala Markovu kreativnost i inovativnost pa smo sigurni da nas uskoro očekuje i treća Markova igračka.