Izložba hrvatske gastronomije na dizajnerski način

zrno soli

Hrvatska je zemlja u kojoj ni industrijska proizvodnja niti turistička ponuda, nisu dosegle kapacitete bivše Jugoslavije. Obzirom da ovaj raj na zemlji živi od turizma i godišnje prima više milijuna stranih i domaćih turista, prilično čudi činjenica da turistička ponuda ovog potencijalno velikog izvoznog tržišta ne uključuje proizvode hrvatskih dizajnera. Osnivači platforme Design Tourism stoga smatraju kako je potrebno osnažiti lokalnu kreativnost kako bi se smanjila potreba za uvoznim proizvodima. Dizajnere žele potaknuti na produkciju originalnih radova s proizvodnim potencijalom (kao rezultata istraživačkog pristupa fenomenu turizma i propitivanja sociologije turizma) i povezivanje s proizvođačima (bilo malim obrtnicima ili tvornicama) i krajnjim korisnicima (turisti i djelatnici u turizmu).

kulenove bebe
kulenove bebe

Posredna korist projekta je promocija hrvatskog dizajna u međunarodnoj javnosti, uglavnom kroz izlaganja na recentnim sajmovima, izložbama i festivalima dizajna, kako bi se adekvatno prezentirali hrvatski mladi dizajneri i njihovi proizvodi, a time stvorila medijska pažnja kao okidač za pokretanje rasprave o nužnosti povezivanja dizajna i turizma u Hrvatskoj. 2012. godine realizirana je izložba pod nazivom Croatian Holiday 2012. Projekt, raspisan u formi natječaja, rezultirao je proizvodima namijenjenim interijeru/eksterijeru, suvenirima, urbanim instalacijama i konceptima koji na šarmantan i nostalgičan način komentiraju i kritički reflektiraju hrvatski turizam. Izložba je obišla brojne europske dizajnerske festivale i izložbe u Milanu (Milan Design Week), Zagrebu (Dan D), Beogradu (Mikser), Sofiji (Sofia Design Week), Skopju (Skopje Design Week), Parizu (Paris Design Week) i Beču (Vienna Design Week).

oil on
oil on

2013. je pokrenuta kustoska koncepcija Hungry Designers s fokusom na dizajn hrane i popratnih proizvoda. Radi se o projektima koji propituju stereotipe vezane za hranu, reinterpretiraju tradicijske načine pripreme hrane i nove oblike konzumiranja hrane i promišljanja gastronomske ponude, kroz dizajn proizvoda, scenarija i usluga. Nakon ovogodišnjeg festivala dizajna Dan D u Zagrebu, gdje je premijerno predstavljen preview izložbe uz “pop up” event prezentacije, izložba ‘HungryDesigners‘ otvara se u Opatiji u Muzeju turizma, te će javnosti predstaviti finalne projekte dizajnera i dizajnerskih timova. Sljedeće dogovoreno gostovanje izložbe je MuzejMAK u Beču.

fogun
fogun

Projekti koji će biti predstavljeni na izložbi propituju stereotipe vezane za hranu, reinterpretiraju tradicijske načine pripreme hrane te nove oblike konzumiranja hrane i promišljanja gastronomske ponude, kroz dizajn proizvoda, scenarija i usluga. Kustosice projekta su Ivana Borovnjak i Roberta Bratović, a dizajneri i dizajnerski timovi čiji proizvodi čine izložbu su Oaza, Filip Havranek i Kristina Lugonja, Ivan Dorotić i Luka Borčić, Nikola Radeljković i Igor Zanzerović, Vlatka Leskovar, Branimir Paškvan, Manufakturist, Sonda, Nina Bačun i Roberta Bratović, Noel Šuran i Davorka Tumpić, Đurđa Prettyface i Vedran Klemens, Superstudio 29 te Mirna Raduka i Karmen Kolombo.

 


Slični članci: