Održana je premijera rock-opere Gubec-beg

Sinoć je održana premijera novog izdanja prve hrvatske rock-opere (pete u svijetu!), Gubec-beg. Nakon svoje praizvedbe 5. ožujka 1975., ova opera doživjela je nezapamćen uspjeh: priča o vođi ustanka hrvatskih i slovenskih kmetova protiv gospodara Susedgrada Franje Tahija, koji zlostavlja kmetove Stubice, ispričana na dotad u Hrvatskoj neviđen način, u formi rock-opere, ušla je u povijest kazališta Komedija kao njegova dosad najgledanija produkcija. U 212 izvedbi gledalo ju je 438.087 gledatelja! Iz kazališta Komedija kažu kako je  vrijeme da se, u novom redateljskom ruhu, nove generacije uvjere u herojstvo Matije Gupca, mudrost starca Jurka, ljubav Jane i Đure te nadaleko poznatu okrutnost zloglasnog Franje Tahija.

Rock-opera Gubec-beg

„Rock-opera Gubec-Beg, u originalu pisana je po narudžbi Hrvatskog narodnog kazališta iz Zagreba. Tadašnji ravnatelj Drame, redatelj Petar Šarčević, dolazio je na mnoge seanse u vrijeme nastajanja opere, pripremajući pomalo svoju redateljsku viziju za njezinu scensku realizaciju. I svanuo je taj Dan-D… grupica estradnih umjetnika /Metikoš, Prohaska, Krajač, Lisac/ usudila se ući u Veliko kazalište, kako bi upoznala dimenzije pozornice i "orkestralne rupe" za smještaj dodatnih rock glazbenika. Taj posjet, iako vrlo renomiranih "estradnjaka", toliko je uzbudio "kazališne duhove", da je sutradan, intendant Škiljan, na oglasnoj ploči morao objaviti javnu ispriku svim zaposlenicima Kazališta, zbog ovog "nemilog, samovoljnog i blasfemičnog" čina, kao i demanti, da se bilo kakva i bilo čija rock-opera uopće može naći na repertoaru HNK. Čelnicima ove Kuće, trebalo je više od tridesetak godina da shvate, kako dobrom i umjetnički vrijednom mjuziklu "West Side Story" itekako ima mjesta na najuglednijoj  nacionalnoj pozornici“ u svom osvrtu na ovu kultnu predstavu napisao je Ivica Krajač, autor libreta.

Ljudi i danas pamte uloge Branka Blaćea, Josipe Lisac, Marijana Kašaja, Đanija Šegine, Borisa Pavlenića i mnogih drugih… Svi su oni postali nezaobilaznim dijelom hrvatskog kazališnog sjećanja, a kako su se u ulogama snašli novi glumci i pjevači poput Đanija Stipaničeva, Vande Winter i Ervina Baučića ostaje vam da pogledate u kazalištu Komedija.


Slični članci: