Tajlandska zračna luka kao turistička atrakcija

Koh Samui otok je površine 247 km² u Tajlandskom zaljevu. Od Bangkoka je udaljen sedam stotina kilometara i masovniji turizm doživljava krajem sedamdesetih kada backpackersi pionirski krče put. Bilo je to gotovo cjelodnevno putovanje od Bangkoka, koje je uključivalo vožnju vlakom ili autobusom, brodom ili trajektom, autostopom i svim ostalim raspoloživim sredstvima. Danas se kopnenim putem putuje nešto više od trinaest sati dok većina gostiju do svog odredišta ipak želi stići u najkraćem roku i koriste se avionskim prijevozom. Let od Bangkoka do zračne luke Samui traje šezdesetak minuta i košta isto toliko eura, dok su Phuket i Pattaya na manje od četrdeset i pet minuta vožnje zrakoplovom. Do ovog bisera Tajlandskog mora voze i mnogobrojni čarteri, a od 2008. Thai Airways ima dvije redovne linije dnevno sa boeingom 737s. Apsolutna prevlast na letovima za Samui ima Bangkok Airways, jer je ova avio kompanija većinski vlasnik i investitor u izgradnji zračne luke. Prasarttong-Osoth, predsjednik i izvršni direktor Bangkok Airways bio je pokretač i realizator ideje o zračnoj povezanosti, koja je Koh Samui pretvorila u jednu od najprestižnijih destinacija Thai-turizma. Velika popunjenost i interes za ove letove uvjetovale su i brzi razvoj Bangkok Airwaysa. Koh Samui je okružen sa šezdesetak otoka od kojih su neki upisani vrlo visoko na elitnim turističkim kartama, a cjelokupan razvoj potaknut je malom, ali učinkovitom zračnom lukom. Tradicionalno orjentirani na ribarstvo i poljoprivredu, posebice uzgoj palmi i kokosa, stanovnici su spremno prihvatili novi izazov i orjentirali se u turističke djelatnosti. Koh Samui Airport je dizajnirao arhitektonski biro Habita, a investiciju veću od osamstotina milijuna bata osiguralo je uz Bangkok Airways više lokalnih i nacionalnih fondova. Čini se da je investicija brzo vraćena, a utjecaj na gospodarstvo i turizam je nemjerljiv.

Ipak ova zračna luka bi i bez financijskog uspjeha bila vrlo interesantna. Dobitnik je više domaćih i međunarodnih priznanja: prvenstveno za zaštitu okoliša, uklopljenost u krajolik i hrabra arhitektonska rješenja. Samui Airport nalazi se na sjevernoj strani otoka u blizini Koh Samui Bo Phut plaže i Big Buddhe, na manje od pola sata vožnje od glavnih turističkih područja Ko Samui, Chaweng Beach. Područje od preko 500 rali zemljišta uređeno je u skladu sa okolišem, poštujući jednostavne principe Thai-građevinarstva, sa naglašenom funkcionalnošću i konforom za krajnjeg korisnika – putnika. Gotovo potpuno otvoren prostor nalik na običnu nadstrešnicu, čiji je krov obložen trstikom i palminim lišćem postavljenima na bambusovoj i konstrukciji od tikovine potpuno odudara od uobičajenih mramorno-mesingano-staklenih aerodromskih terminala. Zidovi su „napravljeni“ od guste vegetacija i sprječavaju poglede, i fizičke prelaske, a istodobno ostavljaju dojam nesputanosti i zračnosti samog prostora. Naravno da je moderna tehnologija u vidu displeya, svjetlećih informativnih oznaka i slično našla svoje mjesto u ovoj zgradi, ali to je napravljeno vrlo funkcionalno i nenametljivo. Ukoliko koristite ovu zračnu luku u ne-monsuskom periodu savjetujemo mjesto pored prozora jer je panorama zadivljujuća. Intenzivna plava i zelena boja stapaju se u izuzetan kolorit.  Na koridoru za sljetanje nalazi se i Big Buddha. Wat Phra Yai je više od 12 metara visok kip Buddhe.  Bujni tropski vrtovi puni egzotičnog cvijeća i palmi sinergistički se nastavljaju i na okolicu zračne luke, pa je nemoguće odrediti gdje ona počinje, a gdje završava. Odlazni terminal ipak ima neke zidove pa više nalikuje na standardne zračne luke, ali je simbioza sa tradicionalnom arhitekturom još uvjek jako naglašena. Veći dio flote koja sljeće u Koh Samui zračnu luku su tipa turbo propelerci koji nemaju specijalno odvojenu bussines klasu pa su tako i lunge barovi i čekaonice zajedničke. Drugim riječima svaki putnik bez obzira na klasu prilikom odlaska sa otoka biti će počašćen osvježavajućim pićem i prigodnim zalogajem.

03. 05. 2012. 

Izvor fotografija: privatni album


Slični članci: