5 savjeta za bolju radnu efikasnost

poslovni ljudi u uredu

Mnogi od nas imaju potrebu za kofeinom kako bi radili više sati dnevno i posao završili do kraja, ali i dalje se osjećaju neispavano, čak i prije nego što uopće dođu do svog radnog mjesta. To je jednostavno stvarnost modernog svijeta i današnjeg vremena, zar ne? No, to ne mora biti tako, moguće je napraviti sve u jednom danu bez da se osjećate poraženo ili umorno. Ako slijedite ove jednostavne prijedloge, biti ćete u mogućnosti povratiti više svoje energije i uštedjeti vrijeme.

1. Započnite s punim spremnikom energije

Najvažniji dio vaše slagalice produktivnosti je kako ući u ring, jeste li umorni i spava li vam se već na početku radnog vremena? Sasvim je normalno imati „off dane“ i osjećati se pregorjelo, pogotovo ako već duže vrijeme niste bili na odmoru. Jeste li se ikada zapitali zašto ste sposobni napraviti više nakon što se vratite s odmora? To je zato što ste napunili svoj spremnik energije.

No, ne možete uvijek uzeti odmor, nekada nemate više slobodnih dana za godišnji, a nekate ste usred hitnog projekta. Naš prijedlog za punjenje baterija je sljedeći: poslije posla uzmite si vremena za sebe, isključite se u večernjim satima i omogučite si 8 do 9 sati sna. Većina ljudi se ne osjeća dobro na poslovnim sastancima i na poslu upravo zbog nedostatka sna. Drugi prijedlog je da se u potpunosti posvetite sebi i isključite od posla i obaveza jedan dan u tjednu, npr. subotom ili nedjeljom, da ne provjeravate e-mail poruke, društvene mreže ili radite bilo koji kućanski posao. To može biti teško ako niste navikli, ali istraživanja pokazuju da ćete time sigurno vratiti više energije za sljedeći dan i bolje se osjećati cijeli tjedan!

2. Ne precjenjujte se

U današnje vrijeme, postalo je normalno da se stalno precjenjujemo oko onoga što možemo i stignemo napraviti u jednom danu i podcjenjujemo ono što trebamo i želimo ostvariti u jednoj godini. Postavite velike ciljeve za sebe u životu, ali i male ostvarive ciljeve za vaše svakodnevne aktivnosti.

Za ostvarenje nekog većeg projekta ili zadatka najteža stvar je pokrenuti ga i kada ga god završite, gledajte na njega kao na napredak. To je puno više motivirajuće nego nervozno zapisivanje istog zadatka koji ste trebali učiniti jučer na vašoj obaveznoj „to do“ listi za sutra, a sve zato jer ste podcjenili koliko je velik zadatak bio. Dakle, bitno je poduzeti prvi korak.

3. Usredotočite se na manje projekta u isto vrijeme

Iako nas posao nekad natjera da budemo pravi multipraktici i radimo na nekoliko projekata u isto vrijeme, ova stavka vrlo je važna za poslovnu efikasnost. Jednom kada naučite selektirati važno od manje važnog, stvari će nekako sjesti na svoje mjesto, a vaša će efikasnost biti veća nego ikada. Kako bi vam objasnili ovu ideju, koristit ćemo analogiju s autocestom. Kada ste na autocesti sa samo nekoliko automobila na njoj, svatko može voziti brzo i doći brzo i jednostavno do svoga odredišta. No, nakon što nastane gužva jer je na autocesti jednostavno previše automobila, promet se počinje usporavati sve dok ne dođe do zastoja u prometu. Isto je s brojem projekata na kojem radite u jednom trenutku. Ako pokušavate raditi na previše projekata odjednom, oni će svaki napredovati sporijim tempom nego što bi napredovali da radimo na jednom po jednom.

To ne znači da trebate raditi samo na jednom projektu u isto vrijeme, ali nemojte uzimati veći zalogaj nego što ga možete prožvakati. Naš prijedlog je da idete polako. Projekt po projekt, zadatak po zadatak i stići ćete sve obaviti na vrijeme i to puno prije nego kada radite sve odjednom.

4. Rasporedite svoje vrijeme

Svako ometanje u radu nas skupo košta. Prema studiji tvrtke Microsoft, mozgu je potrebno 15 minuta da se ponovno fokusira nakon što je izgubio svoju misao tijekom rada. Svaki put kad ste bili prekinuti, bilo da vam je iskočio e-mail, stigla SMS poruka, zazvonio telefon ili ste uzeli pauzu kako bi provjerili cijene dionica, ukrali ste svom mozgu fokus s posla koji morate završiti. No, postoje načini da zaobiđete te smetnje, čak i ako ste vi odgovorni za njih, recimo instalirajte jednostavne skripte na računalu u vašoj kompaniji koje će blokirati internet ili barem određene stranice poput Youtubea i društvenih mreža. Možete naučiti prijatelje i članove vaše obitelji da vas ne ometaju te da koriste asinkrone oblike komunikacije, što znači da vam mogu ostaviti poruku, a vi ćete im se javiti nakon što završite sa svojim poslom. Ključ je u držanju do svog ​​rasporeda, tako da ljudi shvate vaše granice i vaš rad ozbiljno i ne očekuju ​​da će dobiti e-mail ili poziv u roku od nekoliko minuta od kada su vam ostavili poruku.

5. Koristite Paretov princip kako bi eliminirali dekoncentraciju

Nije bitno koliko ste posla napravili, već da ste napravili ono što je važno, upravo nam to govori Paretov princip. Rad na nebitnim zadatcima razlog je zašto se većina nas osjeća izmorenim i ​​zašto se na kraju dana pitamo kako to da nismo ništa napravili. Primjenom Paretovog principa i fokusiranjem na 20 posto zadataka koji donose 80 posto rezultata u vašem poslu, na kraju dana obavite ono što je zaista važno. Svi imamo puno malih zadatka koje je potrebno obaviti, ali to iskreno ne donosi puno vrijednosti našem radu. Možda se radi o javljanju svojim dobavljačima oko nekih pitanja koje su imali, podnošenje vaših poreza ili pisanju nekih osvrta i mailova no ako rasporedite te poslove za kraj dana, stavit ćete posao na prvo mjesto i pomaknuti svoju karijeru naprijed.


Slični članci: