10 jednostavnih načina kako smanjiti unos dnevnih kalorija

Zdrava prehrana = zdravi život
Zdrava prehrana = zdravi život

 Smanjiti unos dnevnih kalorija u naš organizam uvijek je izazov. Gdje početi? Za mnoge to zvuči prilično drastično, no uistinu ne mora biti tako. Bitno je samo malo promijeniti svakodnevni stil života. Radikalne promjene rijetko su održive, pa vam baš zato donosimo male tajne velikih nutricionista kako smanjiti unos dnevnih kalorija bez puno muke i odricanja!

  • Doručak

Doručak je najvažniji obrok u danu, stoga ga treba samo malo prilagoditi. Umjesto soka od naranče, odlučite se za svježe iscijeđeni. Umjesto da pojedete dva cijela jaja, izmutite samo 4 bjelanjaka. A ako jednostavno ne možete bez palačinki ili vafla, sjetite se da palačinke možete spremiti bez maslaca, a vafle bez sirupa.

  • Napici

Svi volimo osvježavajuća pića koje podižu naše raspoloženje i utažuju žeđ. Nažalost, oni sadrže prazne kalorije bez kojih itekako možemo. Sljedećeg puta kada kupujete sok, podijelite ga s nekim, te na taj način prepolovite kalorije. Zamijenite obične sokove s dijetnom verzijom i smanjit ćete nevjerojatnih 97 kalorija! Pijte čokoladno mlijeko umjesto čokoladnog frapea, obrano mlijeko umjesto punomasnog, a svjetlo pivo umjesto običnog.

  • Grickalice

Vjerovali ili ne, grickalice vam trebaju postati najveći neprijatelj! Ako ih se baš ne možete odreći, koristite svježe i hrskavo povrće (mrkvu ili krastavce) uz omiljene umake ili šalšu. Kada se zaželite pommes fritesa, napraviti radije pečeni krumpir za nešto zdraviji obrok. Jeste li znali da pereci imaju manje kalorija nego normalan čips? A da ćete zamjenom švicarskog sira s mozzarella sirom uštedjeti čak 108 kalorija?

  • Meso

Kod mesa je najbitnije riješiti se svih žilica i svega masnog prije same pripreme. Izbjegavajte prženje mesa i fokusirajte se na dinstanje ili roštiljanje. Bar to ne bi trebao biti problem u nadolazećim mjesecima, zar ne?

  • Alkohol

Jeste li znali da promjena vrste čaše za vino utječe na kalorijski unos? Koristite manje čaše i riješili ste problem!

  • Tjestenina

Tjestenini s bogatim umacima i mesom mnogi ne mogu odoljeti. Da biste prevarili vlastiti organizam, kuhajte povrće i dodajte ga tjestenini.

  • Žitarice

Žitarice čine dio gotovo svačijeg jutarnjeg obroka. Mnoge žitarice, unatoč tvrdnjama njihovih proizvođača i dalje sadrže velik broj kalorija. Obratite pozornost na nutritivne vrijednosti na kutijama.

  • Maslac i margarin

Light verzije margarina i maslaca jedini su način za manji unos kalorija. Također, kad mastite tave pri pripremi jela ili kolača koristite sprej za kuhanje umjesto visoko kaloričnog maslaca.

  • Riba

Konzervirana riba dostupna je u brojnim varijantama. Odlučite se za ribu koja je konzervirana u vodi, za razliku od ribe konzervirane u ulju. Riba u ulju sadrži znatno više kalorija nego riba u vodi!

  • Određivanje porcija

Ako volite namirnice poput riže i tjestenine, a ne želite ih izbaciti iz redovite prehrane, definitivno ih trebate ograničiti. Jedna četvrtina od uobičajene količine uštedjet će vam između 40 i 65 kalorija.


Slični članci: