Nasljednici Humphrey Bogarta i Burberry u pravnoj bitci zbog Facebooka

Hupmphrey Bogart VS Burberry
Sporna fotografija

Burberry se našao u pravnom sporu zbog neovlaštene upotrebe fotografije preminule filmske zvijezde Humphrey Bogarta. Naime, Bogartov sin, Stephen, ujedno i sin glumice Lauren Bacall, nedavno je podigao tužbu u ime Bogartove zaklade u Los Angelesu, tvrdeći da kultna britanska marka ilegalno koristi fotografiju njegova pokojnoga oca u baloneru izrezanu iz filmskog klasika Casablanca kako bi promovirali svoje proizvode. Bogartova zaklada koju vode Bogartova i Bacallina djeca traže „nedefinirani iznos“ odštete za korištenje lika i djela njihova oca, a koji bi mogao dosegnuti milijune.

Burberry je koristio spornu fotografiju filma iz 1942. godine  na svojim stranicama društvenih mreža Twitter i Facebook kako bi napravili svoj "timeline kroz povijest" i pokazali evoluciju svojih proizvoda i promocije tijekom godina sve od otvaranja prvog Burberry dućana davne 1856. godine.  

Burberry je uložio protu-tužbu braneći se kako njihovo korištenje fotografije nije bilo izravno povezano sa prodajom njihovih proizvoda  i kako su platili pravo na korištenje fotografije foto-agenciji. Osim toga, napominju da je njihovo korištenje ove fotografije na njihovom Facebook profilu zaštićen Prvim amandmanom američkog Ustava.

Daily Mail donosi kako je Stephen Bogart rekao da postoji velika vjerojatnost da baloner koji njegov otac nosi u filmu zapravo nije Burberry već od njegove konkurencije Aquascutuma, "poznato je da je moj otac bio vjeran Aquascutum kupac tijekom svog života“ završio je Stephen. " Cijelu ovu situaciju smatra  razočaravajućim od strane Burberrya i navodi "Što je sljedeće, kompanija koja proizvodi cigarete sa kampanjom u kojoj tvrde da je moj otac pušio upravo njihovu marku, a da naša obitelj može ništa učiniti ?"

Ovaj slučaj je posebno zanimljiv zbog kombinacije oglašavanja, društvenih mreža i odgovornosti na njoj te pravnih posljedica istog. Slučaj bi mogao ući u povijest upravo zbog ovog relativno novog aspekta. U siječnju ove godine, Agencija za standarde oglašavanja pokrenula svoju prvu istragu o oglašavanju na društvenim medijima. Istraga je pokrenuta nakon primitka pritužbi o tweetevima Rio Ferdinanda, Katie Price, igrača kriketa Ian Bothama i finalistice X- Factora Cher Lloyd koji su promovirali Snickers čokoladicu. Svi oni su za to primili novac od Marsa, kompanije koja proizvodi Snickers, no ASA je smatrala kako se te poruke ne mogu smatrati oglasima. Ostaje nam vidjeti kako će se i hoće li se oglašavanje putem statusa sankcionirati u budućnosti jednako kao što nam ostaje vidjeti tko će pobijediti u ovoj pravnoj bitci. Mi se nadamo da će se dogovoriti.


Slični članci: