Najveći pobjednici i gubitnici na društvenim mrežama 2012.

Društvene mreže

Održavati imidž kompanija i marki (brendova) nikada nije bilo jednostavno, a danas je u vrijeme kad morate biti prisutni na desetak društvenih mreža još i teže. Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Foursquare, Flickr, Tumblr, Youtube, Renren samo su neke od njih. Nakon završetka godine svi se pa tako i mi bave rezimeima prošle godine, a sada je na red došao i imidž kompanija na društvenim mrežama. Koje su marke u 2012. godini popravile, a koje srozale svoju reputaciju?

Odgovor na ovo pitanje nudi Businessinsider koji je odgovor dobio od Dachis grupe koja se bavi mjerenjem na društvenim mrežama. Dachisovo istraživanje pokrilo je 10 milijardi akcija i preko 50 milijuna raznih signala na društvenim mrežama u stvarnom vremenu vezano uz preko 30. 000 kompanija. Lista ne pokriva one koje su tradicionalno betonirani na vrhu poput Coca Cole ili pak onih na dnu, već one koji su u prošloj godini stekli najveći porast naklonosti fanova kao i najveći pad.

Dachis je izmjerio razinu „pozitivnih“ aktivnosti na društvenim mrežama u prvom i zadnjem tromjesečju i izbacio listu onih s najvećim pozitivnim i negativnim razlikama. Krećemo s onim pozitivnim naravno.

5. Starbucks, Ljubav prema marki +26%

Na petom mjestu našao se Starbucks, jedna od vodećih kompanija u izvrsnosti na društvenim mrežama i 2012. godina za njih nije bila nikakav izuzetak. Starbucks je podigao bazu svojih fanova za 19 milijuna korisnika, ali ne bilo kakvih, već većinom aktivnih korisnika koji su u interakciji s kompanijom.

4. Adidas, Ljubav prema marki +35%

Adidas je osvojio srca novih 34 milijuna fanova i sljedbenika koji su tijekom cijele godine sudjelovali u ugodnim diskusijama.

3. JetBlue, Ljubav prema marki +40%

JetBlue je aviokompanija koja je imala težak početak godine (Napadaj panike njihovog pilota) no razina zadovoljstva potrošača i odlična strategija komunikacije na društvenim mrežama koja je bila aktivna i tijekom sezone godišnjih odmora ovoj je kompaniji donijela veliki uspjeh.

2. LinkedIn, Ljubav prema marki +47%

Financijska efikasnost i neke nove mogućnosti na LinkedIn profilima učinile su ga magnetom za pozitivom u 2012. godini. Možda ova pozitivna percepcija marke pomogne ovoj društvenoj mreži da se transformira u živahnu i aktivnu poslovnu platformu za komunikaciju u ovoj godini.

1. Apple, Ljubav prema marki +57%

Na prvom mjestu smjestio se tko drugi nego Apple. Čini nam se kako ova kompanija unatoč ne tako popularnim potezima ove godine (mala razlika između izbacivanja iPada i brza kanibalizacija vlastitih proizvoda)
 samo prikuplja nove fanove, sljedbenike i korisnike. Polako, ali sigurno - svi vole Apple.

Među onima koji su ove godine izgubili „ljubav“ svojih potrošača su čak dvije auto kuće. Pogledajte listu:

5. Zynga, Ljubav prema marki -5%

Zynga se u ovoj godini borila kako bi ostala na razini od prethodnih godina. Mnoge stvari im nisu išle na ruku, a i igrice su na mnogim platformama nekako postale neželjene. Ovaj pad se očitava u puno manjoj interakciji korisnika, negativnosti spram kompaniji kao i gašenju mnogi proizvoda. Ukoliko Zynga želi zaustaviti ovaj pad u ovoj godini je čeka jako puno posla.

4. Fiat, Ljubav prema marki -7%

Fiat je jednostavno u ovoj godini globalno doživio blagi pad u prodaji, a slabiju prodaju pratila je slabija aktivnost na društvenim mrežama i logično je što je u 2012. nedostajala pozitivna diskusija na njihovim profilima.

3. Kraft, Ljubav prema marki: -10%

Kraft je izrazio svoju podršku genetski modificiranim namirnicama i ta je odluka pretvorila njihovu marku i njen imidž u skoro najveće gubitnika 2012.

2. Dominos, Ljubav prema marki: -11%

2011. godina i redizajn marke za Domino's su donijeli veliku razinu entuzijazma i pozitivnih percepcija, no 2012. je bila pravo razočarenje. Šteta što ne mogu svake godine iznova lansirati i redizajnirati ovaj lanac brze hrane.

1. Mitsubishi, Ljubav prema marki: -12%

Vijesti su svakodnevno sve lošije za Mitsubishi – slaba prodaja natjerala je Mitsubishi na povlačenje s europskog tržišta, a ako je razina ne tako pozitivne (čitaj: negativne) diskusije ikakav pokazatelj, ni ova 2013. im ne izgleda ništa bolja.


Slični članci: