Louis Vuitton, Hermes i Gucci najvrjednije su luksuzne marke

Louis Vuitton
Louis Vuitton

Prvo mjesto najvrjednijih luksuznih modnih marki unatoč raznim potkopavanjima i diskreditiranjem te smanjivanju vrijednosti kopijama i dalje, osmu godinu za redom unatoč padu od 12% čvrsto drži Louis Vuitton s vrijednosti skoro 23 milijarde dolara. Na drugom je mjestu s 19 milijardi dolara Hermes, kompanija koja se već neko vrijeme sudi s LVHM-om, grupacijom u čijem je vlasništvu broj jedan marka na ovoj listi, Louis Vuitton. Naime LVMH, godinama je kako je francuski sud presudio – tajno kupovao dionice Hermesa i nije to objavljivao u godišnjim izvještajima što je po francuskom zakonu dužan. Sumnja se da LVHM-ova kupnja Hermesovih dionica seže još u 2001. godinu, dok je tek 2010. LVHM  prvi put objavio da posjeduje dionice Hermesa. Prije otprilike mjesec dana, francuski sud je presudio u korist Hermesa i naredio LVHM-u da plati kaznu od 8 milijuna dolara zbog netransparentnog kupovanja dionica s ciljem preuzimanja ove kompanije. No ono što je još zanimljivije je da je LVHM i u svom zadnjem financijskom izvještaju objavljenom nakon odluke suda objavio da je u međuvremenu kupio još dionica pa sada posjeduje čak 23.1 posto dionica Hermesa. Treće mjesto zauzeo je Gucci s vrijednošću od skoro 13 milijardi dolara koji je u vlasništvu kompanije Kering, nekada poznatije pod imenom PPR.

Inače, svake godine BrandZ donosi ljestvicu Top 100 globalno najvrjednijih luksuznih marki i to na temelju istraživanja kompanije MillwardBrown. Ovogodišnji rezultati govore kako se čak i luksuzne kompanije ovih dana bore za ekskluzivnost i ostanak u domeni luksuza, kao što se bore i protiv krivotvoritelja koji im sve više smanjuju vrijednost, a jedna od njihovih glavnih promotivnih aktivnosti je privlačenje novih kupaca kroz društvene. Istraživanje je naime pokazalo da su luksuzne marke postale mnogo pristupačnije, eksperimentalnije i kompromisnije. Recimo u posljednje vrijeme neke modne kuće kupcima šalju poruke zahvale na Twitteru, dok pak veliki kupci dobiju pozivnicu za reviju na Fashion Weeku.

Na top 10 ljestvici slijede Prada koja od prošle godine ima rast od čak 63& što je čini najbrže rastućom luksuznom markom, Rolex, Chanel, Cartier, Burberry i novopridošlice Fendi i Coach koji svoje mjesto u top 10 duguje širenju u Kini. Prošlogodinjih top 10 pogledajte ovdje.


Slični članci: