Jessica Bennett: Tiskani mediji umiru, društvene mreže su tu da popune rupe

Jessica Bennett, Tumblr
Jessica Bennett, Tumblr

Na nedavno završenom Marketing Kingdomu, najvećem i najznačanijem europskom poslovno-marketinškom događaju, jedan od najdojmljivijih predavača bila je Jessica Bennett. Rodom Hrvatica, Jessica je trenutno na čelu Tumblr Storyboarda koji svakodnevno uređuje. Što nam je rekla o munjevitom razvoju društvenih mreža i što najviše voli u New Yorku, doznajte u ekskluzivnom intervjuu za Wall.hr.

Ako nemate ništa protiv, započet ćemo s vašim sudjelovanjem na Marketing Kingdomu (MK) u Zagrebu. Kako ste čuli za ovaj event i što vas je nagnalo da prihvatite poziv?

Gotovo uvijek prihvaćam prilike u kojima mogu pričati o Tumblru različitoj publici, prvenstveno zato što mislim da je to jako uzbudljivo i zanimljivo. Dodatan bonus je bio što je događaj u Zagrebu gdje imam puno rodbine. Čak i moja mama dolazi sa mnom!

Vaše predavanje na MK-u bilo je o društevnim medijima i izdavaštvu. Kako objašnjavate tako strelovit rast društvenih mreža i njihov značaj u modernom izdavaštvu?

Tiskani mediji umiru, jednostavno to ne možemo izbjeći. Ali žeđ za vijestima i informacijama ne jenjava, štoviše možda je i jača nego prije. Stoga netko mora popuniti rupe. Društveni mediji bili su na stand byu sa tisućama članova koju su jedva dočekali da dobiju na važnosti. I ne vidim naznake da će se išta promijeniti u skoroj budućnosti.

Prije nego što se došli u Tumblr radili ste za ugledne magazine i dnevne novine poput Newsweeka i New York Timesa. Što vas je nagnalo da pisanje zamijenite biznisom? Je li to bio korak naprijed u vašoj karijeri, novi izazov ili pak potreba za promjenom?

Moja uloga u Tumblru nije baš orijentirana na poslovnu stranu mreže, a i još uvijek pišem za druge medije kao freelance novinar. Ono što ja radim na Tumblru je između marketing i pričanja priča. Koristim bogat sadržaj Tumblra kako bi približila sam Tumblr kao društveni alat. Moj svakodnevni posao je pisanje i uređivanje, dogovaranje suradnje s drugim medijima i razmišljanje o tome kako iskorisitit Tumblrovu mrežu za stvarnje bogatog i zanimljivog sadržaja.

Dok ste radili kao novinarka pisali ste o različitim temama: od crne kronike do umijeća življenja. Jel još uvijek pišete (ovo se ne odnosi na vaš blog na Tumblru)?

Apsolutno. Baš sam ovaj tjedan napravila članak za New York Magazine o najnovijoj knjizi Facebookove COO Sheryl Sandberg o ženama na njihovim radnim mjestima. Moja strast su oduvijek bile dobre priče, pogotova one o društvenim i kulturnim temana. Dakle, odgovor je da, pišem za različite medije osim Tumblra.   

Tumblr je postao izuzetno snažna platforma u blogosferi, i to u vrlo kratkom vremenu. Trenutno ima više od 77 miljuna blogova. Kako to objašnjavate? Jasno nam je da ne možete otkrivati poslovne tajne, ali zanima nas sve oko fenomena bloga.

Da budemo precizni, trenutno ima 98 milijuna blogova. Osobno mislim kako je Tumblr ljudima privlačan jer je jednostavan za korištenje, a bogat sadržajem. Čak i velike kompanije koriste ga u inovativne svrhe, npr. objavljivanje časopisa, objavljivanje priča iza scene ili objavljivanjem fotografija iz arhive umjesto često dosadnog korporativnog PR-a. Ako je Twitter medij za naslove, onda je Tumblr definitivno medij za priče. Mislim da u vijestima zasićenom okolišu ljudi gladuju za dobrim pričama.

Tumblr Storyboard
Tumblr Storyboard

Jeste li već bili u Zagrebu? Što očekujete od Zagreba i MK-a?

Jesam, već sam jednom bila ovdje s majkom. Mamina obitelj je podrijetlom s Visa, a baka i djed mi još uvijek tu žive. Ona je Mratinich. Moje prezime sad zvuči jako dosadno naspram njenog :)

Postoje li slična događanja poput MK-a u Americi? Što mislite da im je svrha?

Sigurna sam da postoje, iako se ja puno bolje snalazim na novinarskim konferencija umjesto marketinških.

Znamo da je Tumblru središnjica u New Yorku. Što najviše volite u gradu?

Raznolikost, energiju, kreativnost...I činjenicu da kad god izađem iz stana mogu a) pojesti komad pizze (u bilo koje doba dana i noći) i b) uživati u promatranju ljudi. Samo da se zna, Njujorčani su jedni od najljubaznijih i najdirektnijih ljudi koje sam srela. Samo smo uvijek u gužvi!

Koliko dugo već radite za Tumblr? Što najviše volite na poslu?

Upravo sam proslavila prvu godišnjicu. Najdraži dio su mi celebrity psi koji neprestano tutnje uredom.

Na kraju, postaviti ćemo vam malo otrcano pitanje. S obzirom na to da ste žena na značajnoj poziciji, mislite li da su žene konačno našle mjesto koje im pripada u surovom poslovnom svijetu?

NIJE OTRCANO NIMALO! Štoviše, upravo sam o tome pisala u članku za NY Magazine. Nadam se da žene pronalaze svoje mjesto u poslovnom svijetu, ali jasno je da još uvijek postoje brojni izazovi pred njima. Ovako to objašnjava Sheryl Sndberg: „Žene se trebaju prestat opredjeljivat i umjesto toga jednostavno prionuti na posao.“


Slični članci: