Google skinuo Apple s prvog mjesta najvrjednijih brandova na svijetu

BrandZ Top 100 najvrjednijih marki/brandova na svijetu

U zadnjih godinu dana mnogo se toga promijenilo na "BradnZ Top 100" ljestvici globalno najvrjednijih brandova (marki), a najvažnija promjena dogodila se na prvom mjestu na kojem je Google, nakon tri godine vladanja zamijenio Apple. Ono što je čak zanimljivije od ove značajne promjene na vrhu liste je da je vrijednost marki koje se nalaze u prvih 100 najvrjednijih ukupno porasla za čak 12 posto dosadašnje vrijednosti ukupne liste, s porastima vrijednosti u svim industrijama što najbolje pokazuje kolika je snaga jakog branda. 

Vrijednost marke Google u zadnjih je godinu dana porasla za čak 40 posto na 159 milijardi dolara, a to ja zajedno s padom Applea od 20 posto vrijednosti marke na 148 milijardi dolara bilo dovoljno za smjenu na čelu ove ljestvice. Inače vrijednost Google je u zadnjih 8 godina od kada je uvršten na listu porasla za ukupnih 324 posto, a u istom tom periodu, vrijednost danas druge najvrjednije marke na svijetu porasla je za nevjerojatnih 826 posto. Te brojke najbolje pokazuju koliko svakodnevno raste značaj tehnologije u našem društvu. 

BrandZ infografika Top 100 najvrjednijih marki/brandova na svijetu
BrandZ infografika Top 100 najvrjednijih marki/brandova na svijetu

S obzirom na nedavna ulaganja u razne projekte poput automobila koji sami voze, Google naočala, brojnih Android partnerstva, ali i nadolazeće linije pametnih satova što je sve zajedno rezultiralo s prihodima u zadnjem kvartalu u iznosu od 15.4 milijarde dolara i profitom od 3.4 milijarde nije ni čudo što je došlo do tolikog rasta u vrijednosti marke ove kompanije.

Unatoč sporijem rastu posljednjih godina, kineske kompanije čine značajan dio liste sa čak 11 brandova na ljestvici što na neki način daje za naslutiti mogući utjecaj kineskih kompanija i van Kine. Upravo je kineska internetska kompanija Tencet napravila najveći skok u posljednjoj godini i to za 97% na 53 milijarde te je skočila za čak 7 mjesta na ljestvici.

BrandZ infografika Top 100 najvrjednijih marki/brandova na svijetu
BrandZ infografika Top 100 najvrjednijih marki/brandova na svijetu

Ostale zanimljivosti su da je Amazon ušao po prvi puta u top 10 kompanija, zatim da je Facebook drugi najbrže rastući brand čija je vrijednost porasla za 68% na 36 milijardi dolara vrijednosti samog branda, dok su Twitter i LinkedIn po prvi put ušle na listu Top 100. 

Za one koje zanima metodologija, istraživanje već godinama provodi kompanija Millward Broen Optimor koja u obzir uzima korporacijske financijske izvještaje, ali svoje rezultate temelji na provedenim istraživanjima preko 150.000 krajnjih potrošača godišnje. U nastavku pogledajte koje su se marke našle u Top 25 najvrjednijih na svijetu. 

BrandZ Top 100 najvrjednijih marki/brandova na svijetu
BrandZ Top 25 najvrjednijih marki/brandova na svijetu

Slični članci: