20 najgledanijih Youtube TV oglasa svih vremena

Evian bebe
Evian bebe

Da nam je prije deset godina netko opisao Youtube, rekli bi mu da ne sanja, no danas nema osobe koja ne koristi taj servis. Youtube je postao jedini razlog zašto pjevači snimaju spotove, a i vrlo je bitan alat u širenju viralnih poruka i ostalog sadržaja namijenjenog podijeli putem društvenih mreža.

Iako postoje ljudi kojima tv oglasi izuzetno idu na živce, ne postoji ni jedna osoba na svijetu koja ne voli pogledati nešto kreativno i zabavno. Nekada su ljubitelji tih oglasa sjedili i po šest sati u dvorani na „Noći gutača reklama“ i doslovno „gutali“ oglase osmišljene u kreativnim agencijama diljem svijeta. Danas je kriza i recesija pobijedila to događanje, no zato imamo Youtube, internetski servis na kojemu možete naći gotovo sve.

Sigurno najzanimljivije i najkreativnije što se može naći na Youtubeu su oglasi velikih svjetskih kreativaca, a mi vam donosimo čak 20 najgledanijih tv spotova svih vremena. Jedan od njih je star gotovo 30 godina, dok je drugi postavljen prije malo više od mjesec dana, no to je Internet i zbog toga ga volimo.

Valja napomenuti da se oglasi u brojevima nikako ne mogu uspoređivati sa spotovima velikih glazbenika, ali za kompanije je puno vrjednije onih 40 milijuna ljudi koji su sami tražili da vide njihov oglas nego onih 200 milijuna ljudi koji ga mogu, a ne žele vidjeti kada zakupe televizijsko vrijeme.

20. Dove, „Evolution“
Na 20. mjestu s nešto više od 15 milijuna pregleda našao se viralni oglas od Dovea. Ovaj video slobodno možemo nazvati pionirom viralnih oglasa jer je izbačen 2006. godine, godinu poslije pokretanja Youtubea. Spot prikazuje transformaciju obične žene u seksi savršen model na kampanji, model kakav sve žene teže da budu, a zapravo ne postoji. Pokazuje zašto nam je iskrivljen pogled na ljepotu te zašto žene imaju nisku razinu samopouzdanja. Video „Evolution“ je zapravo početak njihove kampanje o istinskoj ljepoti i jedan od školskih primjera odlične marketinške ideje. Spot je osmislila agencija Ogilvy Toronto, a za njega je osvojila dvije Grand Prix nagrade u Cannesu. Za one manje kreativne koje zanima samo povrat uloženog, drugim riječima za financijaše – ova kampanja je koštala $ 50.000 a generirala je publicitet od preko 150 milijuna dolara.

Dove, Evolucija

19. Chrysler, „Born of Fire „
Chryslerova tv oglas osmišljen je Super Bowl, a do sada ga je pogledalo nešto više od 15 milijuna gledatelja. S obzirom na to da je Chrysler u ovu kampanju uložio nekoliko milijuna, najmanje što su mogli očekivati je velika gledanost na Youtubeu. Činjenica da je Eminem u glavnoj ulozi sigurno je pomogla ovom spotu iz 2011. godine koji ima još vremena da skoči na našoj ljestvici. Tekst koji narator govori izuzetno je snažan te je cijeli video osmišljen kao određena lokalpatriotska budnica. Osmislili su je Wieden + Kennedy, a postala je najgledaniji oglas u 2011. godini. Ove godine izbačen je i svojevrstan nastavak "It's Halftime in America," koji je do sada skupio oko 11 milijuna pogleda

Chryslerova američka oda

18. Honda, Slobodan dan Matthewa Brodericka
Honda i njihova agencija RPA napravili su remake klasika iz 80-ih „Slobodan dan Ferris Buellera“ s kojim su u vrlo kratkom roku prikupili više od 16 milijuna pogleda. Ovaj tv oglas osmišljen je za ovogodišnji Super Bowl, no iscurio je malo ranije te je postao hit i prije premijernog prikazivanja. Priča je poznata, Matthew Broderick mulja producenta kako ne bi morao na snimanje i kako bi moga uživati u razgledavanju Los Angelesa u svojoj Hondi. Naravno, spot ima i klasičnu dozu američke tematike samopomoći u stilu: „Učinite danas nešto za sebe“.

Honda i Matthew Broderick

17. Samsung, „Extreme Sheep art“
Koncept koji nam je donio nešto novo i drugačije i ne čudi da ga je pogledalo preko 17 milijuna ljudi. Tv spot sniman u dokumentarnom stilu s tematikom ganjanja ovaca zaista je nešto neobično. Na snimanju je sudjelovao i velški šampion u ganjanju ovaca, Gerry Lewis jer bez njega ne bi bilo moguće snimiti ovaj pomalo bizaran, a opet čudesan spot. Kampanja je snimljena 2009. godine kako bi promovirala Samsungove LED televizore. Je li snimka stvarna? Pa uglavnom je, snimke ganjanja ovaca su realne, dok su iz agencije Viral Factory priznali kako su dijelovi s Mona Lisom editirani. Nećemo vam otkriti o čemu se radi već pogledajte sami, zaista čudesno.

Samsung i LED ovce

16. Acura, „Transactions“
Iako je Jerry Seinfeld napustio male ekrane još 1998. godine i dalje je magnet za mase. Ne znamo je li razlog tome ogroman broj repriza u zadnjih 15 godina ili je Jerry jednostavno toliki genijalac. Agencija RPA zadužena je za Acurin zabavan oglas koji je premijerno prikazan na ovogodišnjem Super Bowlu, pogledalo ga je preko 18 milijuna ljudi. Pokazuje što bi sve Jerry napravio da dobije prvi primjerak nove Acure. U oglasu se pojavljuje još jedna poznata osoba, ali vam nećemo otkriti koja da ne pokvarimo iznenađenje.

Acura i Seinfeld

15. Kia, „Dancing Hamsters“
Nimalo nas ne čudi što je ovaj spot u godinu dana pogledalo skoro 19 milijuna ljudi zato što je jednostavno odličan! Kombinacija raspjevanih hrčaka, LMFAO-a i svemirskih robota mora biti nešto specijalno. Spot agencije David&Goliath, režirao je Mark Romanek, čovjek zadužen za jedan od najemotivnijih muzičkih spotova svih vremena „Hurt“ Johnny Casha. Morate ga pogledati, sigurni smo da će i vas rasplesati.

Everday I'm shuffling

14.Nike, „My Time is now“
O oglasu kojeg je pogledalo već 20 milijuna ljudi smo pisali ovdje. Osmišljen je za europsko nogometno prvenstvo ove godine, a govori o želji za dokazivanjem mladih sportskih nada. Sve detalje možete pročitati u našem detaljnom članku.

Nike

13. M&M's, „I am sexy and I know it“
Čini se kako je LMFAO pravi odabir za glazbenu podlogu ako želite imati oglas koji je internetski hit. Odličan oglas koji je pogledalo preko 21 milijun ljudi osmislila je agencija BBDO New York povodom ovogodišnjeg Super Bowla. Svi smo barem jednom pomislili kako samo smeđi M&M's nema nikakav ovitak, no kada smo ga zagrizli shvatili smo da ima i da je samo u smeđoj boji, no očito ima nekih koji ga nisu nikad zagrizli.

12. Call of Duty, Modern Warfare 3: The Vet & the Noob
Znamo da je publika koja obožava pucačine velika i vrlo rasprostranjena, kao i da je „Call od Duty“ jedna od najpopularnijih igrica današnjice, a to pokazuje i gledanost ovog oglasa. Preko 22 milijuna ljudi pokazalo je kako žele biti vojnici, barem na ekranu i pogledalo najavu za svoju omiljenu igricu. U oglasu koji je osmislia i snimila agencija „72andSunny“ glavnu ulogu imaju Jonah Hill i Sam Worthington. Ako želite vidjeti kako bi ova igrica izgledala da se odvija u stvarnom životu, pogledajte ovaj trailer. Inače, Call of Duty: Modern Warfare 3, zaradila je preko milijardu dolara i ostvarila najveću pred-narudžbu i pred-rezervaciju u povijesti gaminga.

Call of Duty

11. DC Shoes, Ken Block i Gymkhana 5
Spot koji definitivno nije za žene već za muškarce i sve ljubitelje brzih automobila, brze vožnje, nabrijanog zvuka ili automobila općenito. Pogledalo ga je preko 26 milijuna ljudi, ali s obzirom na to da je video postavljen prije malo više od mjesec dana taj će broj još zasigurno neko vrijeme rasti. Ken Block poznat je po tome što je snimio brojne video filmiće u kojima vozi nevjerojatnom brzinom, drifta i izvodi razne fore. Zadnji spot je sponzorirao upravo DC Shoes, a sniman je tijekom četiri dana u svibnju u San Franciscu. Svi muškarci jednostavno ga moraju pogledati. A žene? Ako baš žele.

DC trka

10. T-Mobile, „Royal Wedding“
T-Mobile oduvijek je imao njuh za prave stvari, a da su ovaj put pogodili u sridu dokazuje preko 26 milijuna ljudi koji su pogledali ovaj oglas. Osmišljen u čast pravog vjenčanja Williama i Kate te lansiran nekoliko tjedana prije njega postao je pravi internetski hit. Agencija Saatchi & Saatchi okupila je respektabilan broj dvojnika članova kraljevske obitelji i T-Mobileu osigurala veliku promociju. Spot je sniman u londonskoj crkvi St. Bartholomew, a za pozadinsku glazbu koristi muziku iz filma „Četiri vjenčanja i sprovod“.

T-Mobile, Royal Wedding

9. World of Warcraft: Chuck Norris
Chuck Norris vjerojatno je najpopularnija osoba na svijetu, a 31 milijun pregleda ovog spota to i dokazuje. Sve vezano uz Chuck Norrisa je hit jer ipak je on izmislio internet. Spot koji se ruga s ovim fenomenom i uključuje nekoliko fora iz viceva nije mogao propasti.

Chuck Norris, WoW

8. Axe: Billions
Seksi komadi uvijek su bili pravi recept za uspjeh, a ovdje ih ima milijarda. 35 milijuna muškaraca koji su najvjerojatnije pogledali ovaj spot ne bi moglo zadovoljiti ovoliku količinu žena koje se u njemu pojavljuju. Ako se zalomila i koja žena to je zato da pogleda što joj konkurira na tržištu. Nepregledan broj žena u bikinijima penje se preko napuštenog tropskog otoka kako bi dohvatile jednog jedinog muškarca, a pritom im grudi skaču na sve strane. Axov oglas osmislila je agencija BBH London, a video je još iz 2006. godine pa je slabije kvalitete.

Axe, Billions

7. T-Mobile, Dance
Spot koji pokazuje grupu ljudi kako iznenadno pleše u metrou pregledalo je 35 milijuna ljudi, a doveo je T-Mobile po drugi puta na ovu ljestvicu. T-Mobile ovime je videom 2009. godine popularizirao u svijetu flashmob (grupa ljudi koja se odjednom skupi na jednom mjestu, izvede nešto te bez riječi razvoji) kao pokret. Oglas je osmišljen od agencije Saatchi & Saatchi iz Londona i zaista je zabavan.

T-Mobile, Ples

6. Pepsi, Kung-fu
Pepsijev oglas koji je pregledalo preko 37 milijuna ljudi osmislila je 2002. godine francuska CLM BBDO agencija. Iako je ovaj oglas zanimljiv, Pepsi ima i puno boljih kampanja pa nas je začudila njegova velika popularnost. No otkrili smo kako je za popularnost ovog spota ključna bila sličnost glavnog lika videa s glavnim likom američkog crtića Avatar: The Last Airbender. Iako mi Europljani ne možemo to shvatiti, preporučujemo vam da svakako pogledate ovaj Pepsijev video spot.

Pepsi, Kung-fu

5. Old Spice: The Man Your Man Could Smell Like
Jedan od najpopularnijih fikcionalnih likova u spotovima je Isaiah Mustafa, muškarac koji je točno onakav kakav bi voljeli da je vaš muškarac. Ovaj spot bio je svojevrstan fenomen 2010. godine te je pokupio brojne nagrade. Pogledalo ga je preko 42 milijuna ljudi, a ima i nekoliko verzija i nastavaka. Agencija Wieden + Kennedy stvorila je ovaj lik koji je postao pravo marketinško čudo te ga gledaoci percipiraju kao stvarnog čovjeka što je prava vrijednost za Old Spice.

Old Spice muškarac

4. Pepsi, Pepsi Generation
Jedan od najboljih tv oglasa svih vremena nikada nije dobio konkurenciju. Iako je Coca Cola uvjerljivi pobjednik u prodaji nad Pepsijem i ulaže jako u puno u marketinške kampanje nikada nije imala ovakav hit, a Pepsi se na ovoj ljestvici pojavljuje čak dvaput. Pepsi generaciju pogledalo je čak 44 milijuna ljudi, a glavna uloga dodijeljena je pokojnom kralju Michaelu Jacksonu i njegovoj braći iz Jackson Five. Spot koji je osmislio BBDO 1984. godine i dalje je izrazito popularan. Čak je Jacksonova popularna pjesma Billie Jean za ovu priliku promijenjena u Pepsi himnu nove generacije. Zanimljivo je što je i mladi dvojnik Michaela Jacksona ubrzo nakon ove kampanje postao izrazito popularan. Iako ga vjerojatno nećete prepoznati, radi se o dosadnom i ukočenom Carlton Banksu iz „Princa s Bel-Aira.“

Pepsi Generation

3. Volkswagen, The Force
Kampanju koja je osvojila srce mnogih pogledalo je preko 54 milijuna ljudi i učinilo je najpopularnijom Super Bowl kampanjom u internetskoj povijesti. Volkswagenov tv oglas "The Force," osmislila je agencija Deutsch L.A., a danas je jednako popularan i zabavan kao i kad je lansiran 2011. godine. Svi smo se kao mali igrali raznih superheroja i zlikovaca te suosjećamo s dječakom koji naposljetku uspio.

Volkswagen, The Force

2. Evian, Roller Babies
Dok ih neki smatraju creepy bebama, mi ih smatramo jaaako slatkim i neodoljiv, a ovaj oglas odličnim što dokazuje 58 milijuna pogleda. Bebe koje su postale prava internetska senzacija i dalje, tri godine nakon lansiranja osvajaju srce gledatelja te mjesečno rastu za 1 milijun gledatelja pa se nadamo da će s trona skinuti nama nepravedno prvi oglas. Francuski BETC definitivno je našao jednadžbu za uspješnu internetsku kampanju. Nama je ovaj oglas zabavan, smiješan i neodoljiv.

Evianove bebe

1. Angry Birds, Trailer
Na prvom mjestu sa 76 milijuna pogleda našao se trailer za igricu Angry Birds. Tu činjenicu pronalazimo malo poražavajućom i tužnom. Dugački animirani spot za najpopularniju igricu na pametnim telefonima ima i druge verzije koje polako ovih dana ulaze na ovu listu zahvaljujući zaluđenicima za ovom igricom. Možda pitanje nezaposlenosti ne leži u gospodarstvu već činjenici da toliki broj ljudi igra igrice na svojim mobitelima i ništa ne radi. Bilo kako bilo, voljeli bi da smo mogli zanemariti ovaj broj jedan, no navijamo za lude bebe da ih svrgnu s trona, ali dug je put od 18 milijuna pogleda razlike.

Angry Birds

Slični članci: