Znate li koju hranu treba jesti za zdravu i blistavu kožu?

Vjerojatno ste primijetili da, ako imate osjetljivu kožu, ni najskuplji kozmetički proizvodi ponekad jednostavno nisu dovoljni. Dobro je poznata činjenica da u borbi protiv akni i sličnih nepravilnosti na koži, imamo prirodnog saveznika - hranu. Korištenjem zdravih namirnica i njihovim ispravnim kombiniranjem, izbjegavanjem toksina i konzumacijom dovoljne količine vode, mogu se učiniti čuda. U nastavku donosimo deset namirnica koje imaju blagotvoran učinak na našu kožu i ako već niste - obavezno ih uvrstite u svoje svakodnevne jelovnike!

Celer 

Ponekad pomalo zapostavljena namirnica u svakodnevnoj prehrani, celer je izvrstan ne samo za zdravu kožu bez akni i bora nego i za borbu protiv kilograma. Važno je spomenuti da pomaže i u snižavanju visokog krvnog tlaka i sprječavanju dehidracije. 

Crvena paprika 

Jeste li znali da samo jedna crvena paprika prosječne veličine sadrži stopostotnu dnevnu količinu vitamina C? Uz vitamin C, sadrži i B6, ali i važne karotenoide, koji sprečavaju nastanak bora i potiču cirkulaciju krvi pa koža izgleda mladolika. S oko 30 kalorija (koliko sadrži jedna crvena paprika prosječne veličine) ovo je idealan ukusni snack

Crvena paprika
Crvena paprika

 

Kokosovo ulje 

Kokosovo ulje je jedan od najbogatijih izvora zdravih zasićenih masti. Sadrži laurinsku kiselinu koja je snažno antibakterijsko i antivirusno sredstvo koje pomaže u otklanjanju akni, prištića i, općenito, upalnih procesa na koži. Ne smijemo zaboraviti da kokosovo ulje sadrži i vitamin E, najvažniji vitamin kad je riječ o lijepoj i mekoj koži bez bora. 

Kokosovo ulje
Kokosovo ulje

 

 

 

 

 

Losos 

Losos je izvrsna hrana za pobjeđivanje stresa, tjeskobe i depresije. Većinu dnevnih potreba za vitaminom D možete pronaći upravo u lososu, a taj vitamin je važan saveznik u prevenciji raka debelog crijeva, srčanih bolesti i bolesti kostiju. Važan je i za zdravlje kože jer je krcat omega 3 masnim kiselinama koje sprečavaju upalne procese, nastajanje bora i akni

Losos
Losos

Mrkva

Manje je poznato da mrkva osim što je odlična za vid, ima isti učinak i na zdravlje i izgled kože. Njezina nutrititvna svojstva pomažu u zaštiti svih kožnih oboljenja i oštećenja od sunca. Naravno, nemoguće je sve ove namirnice svaki dan jesti, ali važno je osvijestiti njihov značaj za zdravlje našeg organizma te ih pokušati što je više moguće uklopiti u svakodnevne jelovnike.

Mrkva
Mrkva

Papaja 

Vrlo malo kalorija, a toliko hranjiivh sastojaka u ovom ukusnom tropskom voću. Izvrsna za probavu i krcata vitaminima, papaja je zaista super-voće. 

PApaja
PApaja

Sjemenke 

Različite vrste sjemenki imaju i različiti učinak na naš organizam. Ipak, većini im je zajedničko da sadrže selen, magnezij i vitamin E, čije je pozitivno djelovanje na kožu već dokazano. Sjemenke poput onih od bundeve ili suncokreta, možete jednostavno posuti po vrhu salate ili ih pak ubacite u jogurt. Dobar izbor je i zeleni smoothie u koji također možete ubaciti razne sjemenke i tako dobiti zdravi obrok. 

Bučine sjemenke

Špinat 

Izvrstan izvor željeza, folne kiseline, klorofila, vitamina E, magnezija, vitamina A, vlakana, biljnih proteina i vitamina C. Sve to sadrži špinat koji će, ako ga uvrstite u svakodnevnu prehranu, čistiti vašu kožu izvana, ali i iznutra. 

Tamna čokolada 

Tamna čokolada je bogata antioksidansima i flavonolima koji potiču sjaj kože. Osim sjaja kože, ovi nutrijenti ju i štite od oštećenja sunca. Kakaovac iz čokolade opušta arterije i povećava cirkulaciju krvi pa koža izgleda zaglađeno i zdravo. 

Tamna čokolada
Tamna čokolada

Zeleni čaj 

Iako se ne radi o namirnici u pravom smislu te riječi, zeleni čaj je piće koje zaista ima blagotvoran učinak na našu kožu. Radi se o snažnom antioksidansu koji sadrži jedinstvenu aminokiselinu, L-teanin koja pomaže opustiti tijelo, smanjiti stres i poboljšati san. Pijte dvije do tri šalice zelenog čaja svaki dan i uvjerite se u blagodati ovog napitka.

 


Slični članci: