Zašto ne možete skinuti kilograme?

Redovno vježbate, pratite unos kalorija, ali nikako ne možete skinuti suvišne kilograme. Donosimo vam najčešće razloge zbog kojih mršavljenje ne uspijeva.

Unosite premalo vode

Svi već znamo koliko je voda važna kada je mršavljenje u pitanju. Pomaže u kontroli apetita pa je manja vjerovatnost da ćete se prejesti. Ali, to nije sve. Naime, kada dehidrirate, vaši bubrezi ne mogu normalno funkcionirati, stoga tijelo dodatno napreže jetru. I dok jetra prekomjerno radi, masti koje unosite se neće razgraditi, već će se zadržati. Također trebate znati da ako povećate unos vlakana, trebate povećati i unos vode. Količinu vlakana povećavajte postepeno, a isto treba raditi i s vodom. U suprotnom ćete, umjesto da potaknete rad probave, uzrokovati zatvor.

Preskačete proteine

Brojna istraživanja su dokazala da povećani unos proteina pospkešuje mršavljenje. Proteini brzo stvaraju osjećaj sitosti koji traje duže. Također potiču izgradnju mišića, ali i potrošnju masti. Vaše tijelo treba uložiti veći napor da bi razgradilo proteine, u odnosu na ugljikohidrate ili masti.

Preporučeni dnevni unos proteina ovisi o vašoj težini, ali većina osoba treba unositi 40-80 grama proteina dnevno. Odlični izvori su jogurt, jaja, puretina, piletina i riba. Za međuobrok odaberite bademe koji će zadovoljiti žudnju za grickalicama, a istovremeno će vas održavati sitima.

Dane provodite sjedeći

Čak i da svakodnevno vježbate, ne biste trebali ostatak dana provoditi isključivo sjedeći. Znanstvena istraživanja su pokazala da i nekoliko sati sjedenja dnevno usporava potrošnju masti. Samo 2 minute hodanja svakih sat vremena će biti dovoljno da tijelo i dalje efikasno sagorijeva masti, a dnevno ćete potrošiti 59 kalorija više. Osobama koje dane provode sjedeći pred računalom stručnjaci preporučuju da si na monitor stave podsketnik na šetanje svakih sat vremena. Svakodnevno bismo trebali napraviti 10000 koraka. Iako to zvuči puno i nedostižno, vrlo lako ćete to postići ako ćete šetati dok pričate na telefon, lift zamijeniti stepenicama ili trčati na mjestu dok gledate televizor.

Vkežbate redovno

Iako zvuči neobično, svakodnevno vježbanje vam može otežati gubitak kilograma. Istraživanja su pokazala da osobe koje redovno vežbaju unose više kalorija jer misle da to mogu. Ovo je najčešće kod početnika. Oni najčešće osjećaju glad odmah poslije vježbanja jer se tijelo navikava na smanjenje unosa kalorija. To ne znači da se treba izgladnjivati, već da poslije vežbanja pojedete nešto što će vas zasititi, ali ne i udebljati.

Kronični stres

Hormon stresa, kortizol, pospješuje apetit, ali i žudnju za ugljikohidratima. Čak i ako ne osjećate žudnju za ugljikohidratima, vaše tijelo će veću količinu masti pohranjivati, umjesto da je iskoristi kao izvor energije. Istraživanja su pokazala da kronični stres povećava rizik od nakupljanja masti na području abdomena, što je najgore za vaše zdravlje. Naime, prekomkerni nivo masti na području abdomena povećava rizik od nastanka dijabetesa tipa 2, bolesti srca i krvnih žila, srčanog i moždanog udara.


Slični članci: