Mitovi o dijetama koji vam samo odmažu

Dijeta
Dijeta

Nikad dosta tekstova o dijetama, težini, očuvanju ili gubljenju iste. Davno je Cher rekla kako „žena nikad nije dovoljno mršava i bogata“ pa stoga ne čudi da svakim danom pronalazimo nove teorije o pravilnoj prehrani i njenom utjecaju na gubitak kilograma. Danas vas savjetujemo koje stvari NE treba raditi jer su dokazano neučinkovite.

1. Odlučili ste se na dijetu bez glutena jer ste to negdje pročitali

Ukoliko nemate celijaklije ili ne podnosite gluten, nema potrebe za izbacivanjem glutena. Na taj način izbacujete i niz hranjivih tvari koje se nalaze u cjelovitim žitaricama, primjerice folnu kiselinu i vlakna. Hrana bez glutena ne podrazumijeva da nije kalorična pa nema nikakve potrebe za njenim izbacivanjem.

2. Slatkiši su zlo broj 1

Jeste li se ikad našli u situaciji u kojoj vaša prijateljica jede čokoladnu tortu, a vi salatu i pogodite koja je zadovoljnija svojim izgledom i kilažom? Vrlo često ona koja jede čokoladu. Čokolada sadrži brojne sastojke koji su ne samo dobri za vaš organizam nego utječu i na raspoloženje. Umjerenost je ključ svega. I salata i čokolada trebaju biti na meniju, samo u različitim količinama.

3. U potpunosti ste izbacili proteine

Brojne dijete nalažu da se riješite proteine, ali to nije nužno najbolje za vaš organizam. Kako bi pravilno balansirali dijetom, nemojte se odreči proteina, ali birajte one kvalitetnije. Izbacite bijeli kruh, krekere i bijelu rižu, a zamijenite namirnicama koje su zdravije, primjerice smeđom rižom.

4. Povećali ste unos vlakana

Vlakna vrlo često mogu imati suprotan efekt od onog koji priželjkujete. Ukoliko ste povećali unos vlakana, morate značajno povećati i unos tekućina. Ako to ne napravite proporcionalno, učinak će biti poražavajuć. Učinak vlakana ne očituje se u tjelesnoj masi, ali vas čini napuhnutim i usporava metabolizam. 

5. Jedete mikro porcije cijeli dan

Činjenica je da manji obroci imaju bolji učinak od obilnih, ali vrlo često oni se nakupe i imaju puno štetniji učinak. Iako u trenutku malog obroka mislite da ste siti, taj osjećaj brzo nestane i na kraju ćete pojesti više nego da sjednete i pojedete konkretan obrok.

6. Jedete prije i poslije treninga

Tjelesna aktivnost apsolutni je must kada pokušavate smršavjeti. Ipak, to vam ne daje pravo da jedete prije i poslije toga jer u tom slučaju, vježbanje nema nikakve koristi. To ne znači da ne smijete jesti jer se nikako ne preporuča vježbati na prazan želudac, ali probajte pojesti par orašastih proizvoda koji će vas automatski zasititi. Ali samo ako ste uistinu gladni. 


Slični članci: