Što ne smijemo držati u hladnjaku?

“Daleko od očiju, daleko od srca” uzrečica je koju možemo upotrijebiti u više životnih situacija. Nije ništa drukčije ni kod hrane. Ukoliko vam je hladnjak prepun nezdrave hrane, vrlo je vjerojatno da ćete je kad-tad i pojesti, iako vam i nije dio svakodnevne prehrane. Stoga budite pametniji i riješite se junk fooda i ostalih namirnica prepunih nezdravih kalorija, masti, natrija i šećera na vrijeme. Što se nikako ne bi smjelo nalaziti u vašem hladnjaku ako pazite na prehranu, pročitajte u nastavku teksta.

1. Majoneza

Majoneza light
Majoneza light

Malo tko nema majonezu u hladnjaku. I kad smo u nedoumici koji prilog napraviti ili s čime pojesti komad mesa koji nam je ostao, ona je “najbolje” rješenje. Ako znamo da samo jedna žličica majoneze sadrži čak 10 grama masti te da pretjerana konzumacija majoneze može dovesti do srčanih oboljenja, infarkata i visokog krvnog tlaka, možda se ipak - predomislimo.

2. Sokovi i gazirana pića

Coca-Cola Zero
Coca-Cola Zero

Kalorije bez nutritivnih vrijednosti glavno su obilježje slatkih sokova. Iako su nam u ljetnim danima spas od vrućina, zapamtite da svakodnevno konzumiranje sokova može dovesti do dijabetesa, srčanih bolesti, pretilosti i visokog kolesterola, stoga - izbjegavajte ih. 

3. Pivo, vino i ostala alkoholna pića

Alkoholna pića
Alkoholna pića

Iako svako kućanstvo ima alkoholnih pića koja im služe za druženja s prijateljima i gostima, činjenica je da alkohol sadrži “prazne” kalorije koje se ne mogu iskoristiti za energiju. 

4. Suhomesnati proizvodi

Pršut
Pršut


Pršut, parizer, buđola i ostale suhomesnate namirnice su definitivno nezdrave, pune masti i natrija, a ponekad i konzervansa poput nitrata koji uzrokuju mnoge bolesti poput bolesti srca i moždanog udara te visokog tlaka. Također višak soli uzrokuje zadržavanje vode u tijelu i nadutost u tijelu.

5. Mlijeko i proizvodi od punomasnog mlijeka

Mlijeko
Mlijeko

Iako su mliječni proizvodi puni proteina, kalcija i vitamina B-12 prijeko potrebnih organizmu, punomasno mlijeko i ostali mliječni proizvodi također sadrže velike skrivene količine masti i kolesterola.

6. Hrenovke

Hrenovke
Hrenovke i ostale mesne prerađevine

Hrenovke su idelna namirnica za brze obroke i u situacijama kada su klinci (ili mi) gladni, a nismo stigli do trgovine. Ipak, moramo znati da je tako procesuirano meso prepuno natrija koji šteti organizmu i utječe na rad srca. Smanjite ili izbacite!

7. Margarin/Maslac

Putar
Putar

Poznato je da su i margarin i maslac prepuni ogromnih količina zasićenih masti, iako nutricionisti kažu da je maslac ipak nešto zdraviji od margarina, da je margarin živa plastika... Radije ih kad god je to izvedivo zamijenite maslinovim i kokosovim uljem.

8. Sladoled

Sladoled
Sladoled

U kućanstvima s djecom vrlo je teško ne imati sladoled. Ali ako živite bez djece, potrudite se izbaciti tu namirnicu iz hladnjaka i povremeno odlaziti u grad na njega. Sigurni smo da ćete ga se na taj način i više zaželjeti, ali i manje jesti jer sladoled je također prepun zasićenih masti i kalorija. Alternativa takvim sladoledima su sladoledi od grčkog jogurta i voća koji su manje zaslađeni i nisu toliko kalorični.

9. Preljev za salatu

Preljev za salatu
Preljev za salatu

U hrvatskim kućanstvima ipak i dalje dominiraju dobri, stari jabučni ili vinski ocat, maslinovo ulje i u novije vrijeme aceto balsamico, ali nisu svi ostali imuni na američki utjecaj i dolazak preljeva za salatu. Kremasti preljevi apsolutni su NE za vaš režim.

10. Pomfrit

Pomfrit
Pomfrit

Pomfrit  - najpoznatiji junk food, je najnezdraviji. Uzrokuje pretilost i utječe na zdravlje srca. Već gotovi zamrznuti pomfrit kalorijska je bomba prepuna zasićenih masti i nitrita. Izbjegavajte pod obavezno!


Slični članci: