Ne tretirajte žeđ lijekovima

#dANAs.nazdravlje by Ana Gruica

Ana Gruica diplomirana je glumica, strastvena ljubiteljica sportova i zdravog načina življenja. Apsolventica je specijalističkog diplomskog studija na Kineziološkom fakultetu u Splitu - smjer rekreacija i fitness.


Ana Gruica

Voda je najveći i najvažniji sastavni dio našeg tijela. U vrijeme fetalnog života organizam sadrži oko 90% vode. Ukupni volumen tjelesne vode čini 80% tjelesne mase novorođenčeta. U dobi od 6 mjeseci organizam sadrži 75% vode, a na kraju prve godine 65%. Neki organi kao mozak, poglavito siva masa, imaju čak 85% vode.

Sazrijevanjem organizma sadržaj vode se postupno smanjuje i u odraslog muškarca iznosi 60%, odnosno u žene 55%. Tako, primjerice, muškarac od 75 kg u svom tijelu ima 45 litara vode. U muškaraca je ukupni udio vode u tjelesnoj masi nešto veći nego u žena zato što žene imaju više masnog tkiva koje praktički ne sadrži vodu. Osobe s prekomjernom težinom imanju manji postotak vode, 40 do 50%, ovisno o stupnju preuhranjenosti. Starenjem se sadržaj vode dalje smanjuje, a manje je izražen i osjećaj žeđi. 

Što nam govori ova statistika, osim pukih brojki? Dok god smo žedni trebamo biti sretni i njegovati volju tijela jer to znači da život još u nama buja!

Tjelesna tekućina, koja se dijeli u staničnu i izvanstaničnu razdvojenu staničnim membranama, u osnovi je tjelesna voda i u njoj otopljene tvari. Dvije trećine tjelesne vode ili 40% tjelesne težine nalazi se u stanicama, a jedna trećina ili 20% tjelesne težine izvan stanica. Ostatak tjelesne vode čini plazma (tekući dio krvi) i tekućina izvan krvnih žila, kao u moždanim komorama i kralješničnom kanalu, očnim komorama, zglobovima i probavnom traktu u obliku probavnih enzima.

Bitno je znati da se voda gubi iz organizma mokrenjem (dnevni gubitak vode putem urina je 1 do 1,5 litara), znojenjem preko kože (500 do 600 ml/dan), disanjem (400 do 500 ml/dan) i stolicom (100 do 200 ml/dan). Metaboličkim procesima se stvori samo oko 300 ml vode na dan (hranjive tvari sadržavaju vodik, a njegovom oksidacijom nastaje tzv. endogena voda). Zato gubitak vode treba kontinuirano nadoknađivati. Hranom se prosječno nadomjesti do 20% izgubljene tekućine. Čovjek bez hrane može živjeti jedan mjesec, a bez vode manje od jednog tjedna.

Što nam govori ova statistika, osim pukih brojki? Govori nam da je tijelo praktički jedna osjetljiva biljka koju stalno i uvijek treba zaljevati kako ne bi uvenula.

Redovita opskrba potrebnom količinom vode ugodan je, nadasve poželjan i svima dostupan način prevencije mnogih bolesnih stanja.

Voda igra važnu ulogu u svim procesima našeg organizma:

  • podmazuje organe i tkiva
  • regulira temperaturu
  • ispire otpadne tvari i toksine
  • vlaži kožu
  • hrani zglobove, kosti i mišiće
  • prenosi nutrijente do vitalnih organa

Otkriveno je da ljudsko tijelo posjeduje velik broj složenih pokazatelja koji upućuje na nedostatak vode, a to nisu samo suha usta, nego i brojni drugi znaci: slaba koncentracija, nepažnja i kasna reakcija, umor, glavobolja, srčane smetnje, otečenost, problemi s probavom i pretilost.

Za sve što radimo naše tijelo treba vodu, jer igra važnu ulogu u svim fiziološkim procesima - izgrađuje, regulira, prenosi, čisti i pomaže hraniti svaki pojedini dio tijela. Dovoljna količina vode u organizmu smanjuje zadržavanje u tijelu otpadnih tvari i toksina, poboljšava funkciju žlijezda i hormona, oslobađa jetru od viška masnoća i smanjuje glad

Kako se gubitkom tekućine naša krv počinje zgušnjavati, gubitak od samo dva posto je dovoljan da osjetno padne naš životni potencijal i osjetimo opći umor. Kod gubitka tekućine od četiri posto javljaju se glavobolja i mišićni umor, izgubi li se pet posto, osjećamo nesvjesticu i grčeve, a gubitak od 10 do 15 posto volumena tekućine u organizmu završava fatalno po život.

"Vi niste bolesni, žedni ste. Ne tretirajte žeđ lijekovima." Napisao je  Dr. F. Batmanghelidj, iranski liječnik koji je posvetio svoj život proučavanju vode i njenog utjecaja na čovjekovo tijelo.

Na temelju opsežnih istraživanja o metabolizmu vode u ljudskom tijelu, dr. F. Batmanghelidj otkriva da je nenamjerna dehidracija uzrok mnogih bolesti, poput astme, alergija, hipertenzije, viška tjelesne težine i nekih emocionalnih problema, uključujući depresiju.

Rješenje za prevenciju i tretiranje bolesti uzrokovanih dehidracijom vrlo je jednostavno: redovito uzimanje vode, zato što su spomenuta stanja odraz i pokazatelj njezina manjka. Svakodnevno uzimanje odgovarajuće količine vode u velikoj mjeri pridonosi zdravlju. To se čini odviše jednostavno i protivi se načelima moderne medicine koja svaku bolest liječi sintetičkim pripravcima. Ipak, čini se da je Batmanghelidjova teorija na dobrim temeljima jer svaka je funkcija tijela pod nadzorom vode i određena njezinim dotokom.

Dr. F. Batmanghelidj posebno naglašava potrebu za prestajanjem liječenja žeđi pomoću lijekova. Ako se vodimo logikom prirodnog i jednostavnog, postat će jasno da pijenje dovoljnog broja čaša vode može za nas učiniti više od vreće tableta: spriječiti prerano starenje; otkloniti bolove, uključujući žgaravicu, lumbago, artrozu, kolitis, anginozne bolove i migrenu; izliječiti astmu za nekoliko dana, prirodno i trajno; smanjiti krvni tlak bez diuretika ili drugih lijekova; smršaviti prirodno i lako, bez posebne dijete.

Što, kada i koliko trebamo piti...

Prirodna i čista voda u našem podneblju postaje sve nedostupnija. Voda je često zagađena kemikalijama, pesticidima, nitritima, teškim metalima, naftom i naftnim nusproduktima, spojevima nastalim na bazi klora i drugim otrovima. Statistički je izračunato da jedan čovjek za cijeli život popije oko 35.000 litara vode. Ako pije vodu iz vodovoda, u organizam unese oko 105 kg (oko 420 čaša) različitih štetnih tvari i nečistoća koje ostaju u unutarnjim organima, zglobovima, krvnim žilama...

Upravo zbog velikog značaja za naše tijelo, kvaliteta vode koju pijemo može radikalno utjecati na zdravlje. Posljedice konzumiranja onečišćene vode mogu se osjetiti odmah ili se mogu pojaviti tek nakon nekoliko godina. Zato je od životne važnosti koristiti samo najčišću filtriranu vodu.

Pića koja sadrže šećere, alkohol i druge otopljene tvari dodatno povećavaju potrebu za vodom, jer se prilikom njihove razgradnje troše rezerve iz organizma. Ponekad takva pića imaju i diuretsko djelovanje i pospješuju izlučivanje tekućine iz tijela. Najbolji način da zadovoljite potrebe organizma za tekućinom je pročišćena ili izvorska voda.

Osnovni razlog zbog kojeg je žeđ nedopustiva je taj da voda ima veću površinsku napetost nego što je napetost vode u stanici, zbog čega sporo prodire unutar nje. Redovitim i čestim konzumiranjem omogućavamo vodi dovoljno vremena da prodre u stanicu, pa je zato vodu potrebno piti u malim gutljajima, tijekom cijelog dana. Dr. F. Batmanghelidj savjetuje:

  1. Čim se ujutro probudite, popijte jednu do dvije čaše vode sobne temperature pomoću slamke. Koristeći slamku, znatno ćete smanjiti količinu progutanog zraka i osjećaj nadutosti te na taj način popiti više vode.
  2. Pola sata prije bilo kojeg obroka poželjno je popiti jednu do dvije čaše vode pomoću slamke. Probava će biti otežana ako nemate dovoljno vode u želucu.
  3. Kad vježbate ili naporno radite i puno se znojite, dodajte četiri čaše vode na sat za vrijeme tog napora.
  4. Nemojte piti za vrijeme jela jer tekućina će brzo proći kroz želudac do tankog crijeva te razrijediti i isprati neke od probavnih sokova. To uzrokuje stres jer prisiljavamo tijelo na izlučivanje više probavnih enzima. Pričekajte barem dva sata nakon jela prije nego što popijete vodu.
  5. Zdravu alternativu filtriranoj vodi predstavlja ekološki uzgojeno voće i povrće i od njih spravljeni sokovi, koji, osim što će zadovoljiti potrebu za vodom, sadrže i bioelemente nužne za izmjenu tvari u organizmu, vitamine, minerale i enzime.

Za postizanje potpune hidracije, konzumiranje vode treba povećavati postupno i mudro, dodajući jednu čašu vode svakoga drugog dana. Naglim i prebrzim povećanjem količine vode možete uzrokovati preopterećenje bubrega i probavnog sustava. Svakako, ako imate problema s bubrezima, srčane probleme ili nešto drugo, prije povećanja količine popijene vode posavjetujte se s liječnikom.

Stvorite naviku pijenja vode tako da vodite dnevnik o količinama vode koju dnevno popijete ili povežite uzimanje vode uz neku aktivnost koju inače rutinski obavljate nekoliko puta tijekom dana.

BONUS: Voda kroz oči alternative...

Što je živa ili vibracijska voda? Voda je akumulator i transformator svih energija koje potiču na zemlji i u svemiru, i baza života na našoj planeti. Kada padne na zemlju u obliku kiše, potpuno je čista i ne sadrži nikakve strane minerale i elemente. Da bi prošla potpuni hidrološki ciklus prvo treba potonuti u zemlju, doći do geotermalnih izvora i pokupiti soli. Tada se vrača gore, pogonjena plinovima koje je stvorila tako što je otapala ugljikove spojeve. Kada je zrela, sama izlazi na izvoru. U sebi sadrži minerale i energiju, nosi hranjive tvari iz dubina I predaje ih organizmu. Kad bismo pili vodu iz takvih izvora, nikada ne bismo oboljeli od raka ili srčanih bolesti, smatrao je Viktor Schauberger , znanstvenik koji je istraživao skrivene moći vode.

Kakvu vodu konzumirate? Postoji jako puno neugodnih istina oko flaširane vode. Više od 40% flaširane vode je filtrirana voda iz slavine. Najveći razlog zašto ljudi kupuju flaširanu vodu je navođenje ljudi da misle da moraju potrošiti novac na nešto što im zapravo ne treba ili što već imaju. Industrije pića, potrošile su milijune na plašenje ljudi usmjereno na konzumiranje vode iz slavine. U propagandi tih industrija naglašavalo se da ako ljudi žele biti sigurni da piju čistu vodu trebaju kupovati flaširanu. To je stvorilo nesvjesno vjerovanje da nitko tko je ekološki osviješten ne pije vodu iz slavine.

Kakva je voda iz slavine? - Viktor Schauberger tvrdio je da je planet Zemlja živo biće, živi organizam, čijim podzemnim prolazima voda teče kao što krv teče ljudskim tijelom. Voda je živa tvar koja se rađa i razvija, pretvara u više oblike energije, ali može i umrijeti ako se njome nepravilno postupa. Upravo to čini suvremena tehnologija. Vodene instalacije trebale bi biti prilagođene zahtjevima vode, odnosno ne mijenjati njezin prirodni način gibanja, već poticati da kroz njih voda teče onako kako to čini u prirodi. Po dugačkim cijevima u kojima se voda ne vrtloži, u naše kućanstvo dolazi mrtva voda. U njoj se nalaze i tvari koje je pokupila sa površine, a koje su štetne za naš organizam: pesticidi, hormoni… Ako je k tome još i izvučena prije dozrijevanja, ne sadrži potrebne minerale i hranjive tvari, te će se oplemenit na način da će u našem organizmu pokupiti sve što bi u normalnim uvjetima dobila iz prirode.

U koliko vam je ovaj pristup prextreman...

Redovita opskrba potrebnom količinom vode ugodan je, poželjan i svima dostupan način prevencije niza bolesnih stanja, a prisutan je i dodatni kozmetički učinak. Ako pijemo dovoljne količine vode, koža će postati elastičnija, mlađa i ljepša. Ispijanje vode je kao ritual higijene, poput tuširanja, samo iznutra, a omogućuje tijelu da se brže i kvalitetnije očisti.

Znanstvena istraživanja pokazuju da svoju potrebu za vodom ne zadovoljavamo u odgovarajućoj mjeri. Jureći kroz život i stresnu svakodnevnicu jednostavno zaboravimo dovoljno piti. To je uvjetovano i genetskom činjenicom da, za razliku od potrebe za hranom koju naš organizam vrlo brzo signalizira osjećajem gladi, na osjećaj žeđi moramo puno dulje čekati. To čekanje još se produljuje proporcionalno broju naših godina. Stoga je važno znati da žeđ nije pouzdan signal da vaše tijelo treba vodu jer taj osjećaj pokazuje kako je već došlo do dehidracije organizma. Zato, kad je u pitanju nadoknađivanje tekućine, ni u kojem slučaju ne smijemo se osloniti isključivo na pojavu žeđi, nego moramo piti redovito i količinski dovoljno vode svaki dan.

I nikako i nikada ne zaboravite da se bez vode život gasi.

Za više informacija na:

file:///C:/Users/ana/Downloads/Znacaj%20i%20uloga%20vode.pdf


Slični članci: