10 navika kojih se morate kloniti ukoliko se želite zdravo hraniti

Zdrava hrana
Zdrava hrana

Oni koji su barem jednom bili na dijeti, znaju da je moć uvjeravanja jedan od najvažnijih čimbenika uspješne dijete. Zdrava prehrana, nebrojene dijete i savjeti koji pršte sa svih strana utjecati na pojednica ma koliko im se on odupirao. Ipak, postoje neke  tvrdnje i smjernice koje su prisutne u većini dijeta, a na kraju imaju kontraefekt. Kako ih prepoznati i usmjeriti ka pozitivnom razmišljanju koje nam je neophodno za uspjeh dijete i zdrave prehrane.

1. Trebali bi ili ne bi trebali jesti xy hranu…

Riječ “trebati” u čovjeku na prvu izaziva otpor. Čim si odredite naminice koje ne treba jesti, u vama će se automatski javiti želja za upravo tom namirnicom. Puno učinkovitije biti će ako se zapitate što stvarno želite jesti i to si priuštite. U duplo manjoj količini, naravno.

2. Ono što je zdravo mogu jesti koliko god hoću.

Bez obzira što su određene namirnice zdrave, s malo ugljikohidrata i masti, ne znači da ih trebamo trpati u sebe. A to u većini slučajeva znači da ćemo početi trpati u sebe i pojesti više nego što bi inače.

3. Zaslužujem malo sladoleda.

Mozak je izuzetno zanimljiv organ. Kada kažemo da nešto zaslužujemo, on to pretvara u nagradu što dovodi do prejedanja (pogotovo ako se dulje vrijeme suzdržavamo od određene namirnice). A nagrade ljudima na dijeti služe kao isprika za konzumiranjem ukusne hrane koju inače ne bi smjeli jesti.

4. Hrana je dobra ili loša.

Korištenje riječi “dobro” i “loše” za hranu ponekad ima negativan učinak. Ako pojedemo nešto “loše” automatski se osjećamo kao da smo nešto skrivili. Nitko se ne hrani potpuno zdravo stoga si ne trebamo ni nabijati krivicu za stvari koje pojedemo ishitreno. Moramo samo paziti da nam se to ne događa često.

5. Već sam pokleknula pa mi je sada svejedno i pojesti ću xy hranu.

Ovo se često događa na početku dijetnog režima kada si dajemo prevelike izazove koje tijelo ne može pratiti. Kada se dogodi da si priuštimo ono što ne smijemo, želimo još jer očito dijeta nije imala nikakve koristi.  Ako vam se to događa, zapamtite kako je svaki obrok jedinstvena priča i što više pazite, rezultati će se prije vidjeti.  

6. Maknite tu hranu od mene, ne mogu zaustaviti samo na jednom komadu!

Što se više opirete nekoj namirnici, to će je vaš um više željeti. Nemojte pojesti 10 napolitanki, već uzmite dvije, zadovoljite želju za slatkim i prestanite!

7. Nemam vremena jesti zdravo.

Najgluplji argument ikada. Zdrava prehrana najmanje ima veze s dijetom i kilama već bi trebala biti prisutna kako bi nam poboljšala kvalitetu života. Ne imati vremena za zdravu prehranu automatski znači da vam nije stalo ni do vašeg zdravlja. Nađite vremena!

8. Ako nisam gladna, nema potrebe da jedem.

Pojedinci koji su si postavili određene ciljeve, moraju se držati reda. Preskakanje obroka vrlo često završi nekontroliranim jedenjem u najgore doba dana. A i tijelo treba red, rad i disciplinu.

9. Ne volim večinu okusa zdrave hrane.

S obzirom da danas povrća ima u bezbroj varijanti, ova izjava djeluje kao laž. Nemoguće je da ne možete pronaći nešto za sebe, stoga eksperimentirajte i probavajte najneočekivanije kombinacije voća i povrća dok ne pronađete najbolji okus.

10. Dosadno mi je. Što bi mogla jesti?

Najveći neprijatelj dijete sigurno je dosada. Gledanje televizije i grickanje (vrlo često junk fooda) morate odmah izbaciti iz svakodnevnog života.


Slični članci: