Naučite kako tjelovježbu učiniti navikom

Naučite kako tjelovježbu učiniti navikom
Uz tri koraka izgradit ćete naviku već ovaj mjesec

Krenuti vježbati je vjerojatno najteži posao na svijetu, no držati se zacrtanog rasporeda vježbanja je još teže. Koliko puta ste samo rekli "Preskočit ću samo danas", "Vježbat ću kasnije" ili "Dovoljno sam napravila ponavljanja (iako niste!), idem na drugu vježbu"? Ovo su ubojice vježbanja, a krajnje i vašeg fit tijela.

Stvaranje navike u životu se vrlo razlikuje od osobe do osobe. Stručnjaci kažu kako za stvaranje navike treba proći od 18 do 254 dana, iako se često uzima period od 22 dana kao dovoljan za usvajanje navike - pod uvjetom da je odrađujete svaki dan i mislite o njoj.

Psiholog specijaliziran za vježbanje, Greg Justice, daje savjete kako stvoriti naviku vježbanja. Tzv. petlja navike je način na koji predstavlja ubrzan proces usvajanja navike, iako ni on ne garantira 100% uspješnost. Ovaj proces ide u tri koraka.

Naučite kako tjelovježbu učiniti navikom
Nemojte odustati nakon nekoliko dana!

Prvo morate odabrati napomenu koja će vam biti okidač za razmišljanje o radnji za koju želite steći naviku. Preporučuje se da napomena bude budilica jutro, tako da jutro i određenu melodiju počnete povezivati s tim da je vrijeme da krenete u teretanu ili počnete s vježbanjem kod kuće. Jutro se navodi kao idealan period za stvaranje navike jer se smatra kako tada imate najmanje smetnji koje bi vas mogle skrenuti sa željenog puta. S vremenom možete svoju jutarnju napomenu koristiti samo kao podsjetnik da tijekom dana trebate vježbati, no u početku morate biti dosljedni kako bi prvi korak petlje navike upalio.

Drugi korak je odrađivanje tjelovježbe. To ne znači da morate svaki dan raditi istu vježbu ili seriju vježbi kako biste stekli naviku. Štoviše, trebate svaki put raditi nešto drugačije, ali u isto vrijeme i barem sličnog trajanja. Umjesto klasične serije vježbi u teretani, odite na sat yoge. Bitno je da niz ne prekidate, već da ga učinite raznovrsnim čime vam vježbanje neće postati asocijacija za dosadu već će vam biti zanimljivo i maknuti pažnju s toga koliko može biti naporno.

Naučite kako tjelovježbu učiniti navikom
Radite raznovrsne vježbe, ne ponavljajte se svaki dan

Zadnji korak je nagrada! Naravno, nagrada ne smije biti kolač ili pasta po vašem izboru, već nekakav drugi materijalni ili nematerijalni oblik nagrade. Izaberite određenu pjesmu kao nagradu, pogledajte film koji vas interesira, otiđite na kavu s prijateljicom, poklonite si sitnicu... Na kraju krajeva, možete si zadati cilj da nakon svakog vježbanja skuhate novo jelo bogato vlaknima i proteinima te na kraju mjeseca odlučite kojih 5 recepata je bilo izvanredno.

Budete li se držali petlje navike, s vremenom ćete si usaditi naviku, a odredite li si da ćete sve ovo odraditi ovu godinu, osigurat ćete si naviku za cijeli život. Krenite već danas!

Naučite kako tjelovježbu učiniti navikom
Uz vježbanje pijte puno vode

Slični članci: