\"Lipstick\" efekt objašnjava pojavu sponzoruša

Lipstick efekt
Lipstick efekt

Poznato je da tijekom recesije, kriza i sličnih globalnih financijskih problema ljudi štede i troše puno manje. I nas su u Hrvatskoj poticali da stegnemo remen, a zatim nam pak objašnjavali kako zapravo jedino trošenjem možemo potaknuti gospodarstvo. I dok se oni dogovore, žene diljem svijeta pokazale su da itekako znaju potaknuti ekonomiju. Najnovija istraživanja govore nam o prisutnosti takozvanog „lipstick“ efekta, drugim riječima o porastu trošenja od strane žena na preparativnu i dekorativnu kozmetiku tijekom recesije. Kada su sve industrije u padu, kada je automobilska industrija na dnu, a modna na sve klimavijim nogama, beauty industrija cvijeta.

Prve su pretpostavke govorile kako je ženama trošenje na beauty proizvode puno jeftinije od trošenja na odjeću ili neke druge još veće luksuze koje si trenutno ne mogu priuštiti, pogotovo ne kako su navikle. No čini se kako zadnja istraživanja pobijaju ovu teoriju i dokazuju nešto što uopće neće biti čudno hrvatskim muškarcima. Naime, istraživanje pokazuje kako su žene u recesiji odlučnije pronaći dobrog sponzora kako ne bi osjetile istu tu recesiju i zato u sebe i svoj izgled ulažu čak i više nego što bi inače. Drugim riječima, javlja im se „recesijski nagon za preživljavanje“ i svoje trošenje na ljepotu smatraju ulaganjem za budućnost. Kako se broj zaposlenih muškaraca sa dobrom plaćom smanjuje, žene se okreću beauty proizvodima kako bi dodatno naglasile, istaknule ili povećale svoju ljepotu i što bolje konkurirale u osvajanju tih nekoliko poželjnih zaposlenih neženja. Ovaj fenomen uvidjeli su i oglašivači koji svoje proizvode komuniciraju sloganima poput „Slasnim usnama uhvatite frajera“ koji pokazuju puno bolju efikasnog nego oni neutralni koji komuniciraju sam proizvod.

Znanstvenici ne bi bili znanstvenici kako za sve ne bi imali neko objašnjenje, pa tako objašnjenje rezultata ovog istraživanja poražavajućeg za žene pronalaze u starim vremenima kada je bilo uobičajeno da se žene u vrijeme krize dobro udaju i na taj način spriječe propast svojih obitelji. Isto tako, smatraju da je ovo podsvjesni nagon i da se javlja kod mnogih žena htjele to one same sebi priznati ili ne. Ajde, barem nam pokušavaju objasniti kako nisu sve žene proračunate sponzoruše.

Je li ovo istraživanje zaista dobro i kvalitetno provedeno i to na reprezentativnom uzorku žena, ne znamo. Nadamo se ipak da su se znanstvenici zabunili te da će slijedećim istraživanjem dokazati kako je glavni razlog što više troše na uljepšavanje recimo što više zarađuju.


Slični članci: