Kako vježbanje čini život kvalitetnijim?

Vježbanje u prirodi
Vježbanje u prirodi

Kada govorimo o vježbanju, većina ljudi asocira ga s gubljenjem kilograma i nepresušnom borbom za boljim izgledom. Ipak, vježbanje je puno više od dobivanja mišića i razvijanja muskulature. U proteklih 10 godina znanstvenici su uspješno dokazali kako vježbanje itekako utječe na funkcioniranje jednog od najvažnijih organa – mozga. Nevezano za godine i stupanj kondicije, vježbanje ima bitan učinak na vaše mentalne sposobnosti. Kako? Pročitajte u nastavku.

U teretani - sprave
Vježbanje u teretani

1. Reducira stres

Nema ništa bolje nego nakon napornog dana prošetati do doma ili otići na brzinsko vježbanje u teretanu. Vježbanje je dokazano najbolji način za rješavanje stresa, pokazao je to i norepinefrin, tvar koja moderira odgovor mozga na stres.

2. Potiče „sretne“ kemikalije

Nije nepoznanica kako vježba oslobađa edorfine koji stvaraju osjećaj sreće i euforije. Istraživanja su pokazala kako tjelovježba ublažava simptome među klinički depresivnim pacijentima. U nekim slučajevima, dokazano je kako vježba ima veći učinak čak i od atidepresiva.

3. Poboljšava samopouzdanje

Čim se popnete na traku za trčanje, samopouzdanje vam se automatski poboljša. Iako vjerojatno nećete postići vrhunsku formu u tjedan dana, sama činjenica da nešto radite po tom pitanju  utjecat će na pozitivnu percepciju vas samih.

4. Potiče boravak u prirodi

Vježbanjem u prirodi rekreaciju podižemo na sasvim drugi nivo. Pronađite aktivnost koja najbolje odgovara vašem karakteru: penjanje po stijeni, planinarenja, veslanje ili jednostavno trčanje u parku. Ukoliko vježbate po lijepom vremenu, vitamin D koji dobivate od sunca itekako će utjecati na vaše dobro raspoloženje.

5. Spriječava propadanje kognitivnih funkcija

Iako toga ne želimo biti svjesni, s godinama nam moždane funkcije polako opadaju. To se posebno odnosi na memoriju i učenje, a vježbanje između 25. i 45. godine života značajno utječe na moždane funkcije.  

6. Ublažuje tjeskobu

Kemikalije koje se otpuštaju vježbanjem pomažu ljudima s poremećajima tjeskobe da se smire i opuste.

7. Potiče mozak na rad

Iako prijatelji životinja neće biti sretni zbog ove vijesti, eksperimenti na miševima pokazali su kako kardiovaskularne vježbe mogu stvarati nove moždane stanice.

8. Izoštrava pamćenje

Vjerojatno niste toga svjesni, ali vježbanje poboljšava vokabular kod djece i odraslih.

9. Pomaže u kontroli ovisnosti

Mozak otpušta dopamin koji je odgovoran za razna zadovoljstva: vježbu, sex, droge, alkohol ili hranu. Nažalost, neki ljudi postanu ovisnici o dopaminu tj. supstanci koja ga proizvodi. Vježba odvraća ovisnike i tjera ih da prioritiziraju. Istina, kratkoroćno, ali u ovisničkom svijetu i to je dovoljno da se krene od nulte točke.

10.  Potiče relaksaciju

Vjerujem da ovo ne trebamo dodatno objašnjavati. Nema ništa ljepše nego leći u krevet nakon iscpnog vježbanja.

11. Potiče na rad

Jeste li ikada osjetili tjeskobu dok sjedite za kompjuterom? Ako se odlučite na kratku šetnju ili čak trčanje oko ureda, sigurni smo da ćete se na posao vratiti preporođeni i spremni za daljnji rad.

12. Potiče kreativnost

Zanimljivo istraživanje pokazalo je da ste dva sata nakon vježbanja u svojoj najkreativnijoj fazi.

13. Inspirira ljude oko vas

Vježbanje je jedna od onih aktivnosti u koju je najljepše uključiti prijatelje.


Slični članci: