Kako ostati umjeren u blagdanskim delicijama?

Švedski stol
Švedski stol

Već i vrapci na grani znaju da je blagdansko doba stvoreno za uživanje u hrani i nakupljanje viška kilograma. Ne znam postoji li itko čija se kilaža ne poveća za par kilograma... Ne, mi nikako ne želimo da se vi odričete delicija s blagdanskog stola ili se deprimirate zbog istih, ali vam želimo pomoći da se ne osjećate krivima ako si date oduška. Pijte, jedite, uživajte u delicijama jer jedan je život, a jednom godišnje proslava Nove godine, ali budite svjesni svih "caka" i varajte, štedite i uštedite... Kako? Pročitajte naših 10 savjeta za preživljavanje blagdana i proslave Nove godine:

1. Budite lukavi

Kad se nađete na zabavi ili u blizini švedskog stola, nemojte jesti sve što vam dođe pod ruku već pametno, što znači da dobro kombinirate namirnice: npr. navečer povrće i meso (bez ugljikohidrata) te ujedno izaberite ono što najviše volite i u tom guštajte.

2. Koristite pravilo od 10 minuta

Vrlo malo ljudi zna koja mu je mjera kad se radi o hranu. Ne radi se čak ni o poznavanju samog sebe, već činjenice da mozgu treba neko vrijeme da dobiju informaciju kako je želudac sit. Stoga napravite pauzu prije nego krenete po drugu porciju, popijte vode i dajte vremena da mozak donese pravu odluku.

3. Pomaknite se od stola

To je najjednostavnija i najučinkovitija metoda, definitivno. Ako razgovarate s ljudima dalje od stola, neće vam pasti na pamet jesti u isto vrijeme.

4. Nemojte ići van praznog želuca

Ne kaže se uzalud da je hrana puno ukusnija kod susjeda. Stoga prije večere ili izlaska prezalogajite nešto lagano (i zdravo) doma kako bi što manje pojeli vani.

5. Pazite što pijete

Sukladno općem mišjenju, alkohol itekako deblja i ako postanete neumjereni u njegovoj količini, kalorije će se početi slagati brzinom munje. Kako bi zavarali organizam, između svakog alkoholnog pića, popijte čašu vode ili juicea.

6. Izbjegavajte alkohol na prazan želudac

Alkohol povećava apetit i smanjuje vam sposobnost kontroliranja hrane koju unosite u organizam, dakle - alkohol nikad na prazan želudac!

7. Plešite/hodajte

Doba je radosti i veselja. Iskoristite to i plešite gdje god stignete. Ako baš niste plesni tip, hodajte gdje god stignete (shopping je više nego poželjan u ovom slučaju, hodajući gubite kalorije, a ujedno uživate).

8. Ne zaboravite na povrće

Pečenja, mlinci, krumpir, francuska salata, kolači i ostale delicije neizbježan su dio blagdanskog stola. Ali sigurni smo da se negdje u kutu nalazi i neko povrće. Nemojte ga ignorirati! Osim što je zdravo, izbalansirati će sve ono “nezdravo” što jedete tjekom blagdana.

9. Ne idite u shoopping gladni

Ovo se nadovezuje na savjet broj 4 kako vas ne bi zavarali tj. privukli mirisi koji se u ovo doba nalaze na svakom koraku.

10. Kuhajte sa srcem

Vjerujem da svi blagdanska jela kuhaju po receptima svojih predaka koji su provjereni i dokazano najfiniji. Ipak, pokušajte biti kreativni i prilagoditi ih modernom vremenu. U prijevodu to znači da koristite manje masnoća i samo zdrave masnoće (maslinovo ulje, kokosovo ulje...), dodajte povrće (kupljeno na placu od kumica (hvala bogu da ih još imamo, mnoge zapadne zemlje s visokim standardom ih i nemaju i nemaju gdje kupiti takve namirnice, mi u Hrvatskoj zaista imamo sreću što još uvijek kod nas postoji zdrava hrana), što prirodnije, ne špricano i ne GMO) i izbjegavajte kolesterol (smanjite ili zamijenite šećer prirodnom stevijom ili ne refiniranim šećerom, ali ne farbanim rafiniranim...). Na taj način ne kuhate samo sa srcem, već i za vaše srce.


Slični članci: