Kada vježbati, ujutro ili navečer?

Najboljih 8 Instagram profila koji će vas motivirati na vježbanje

Realno gledajući, jako je malo istraživanja koja dokazuju da je vježbanje ujutro bolje od vježbanja navečer i obrnuto. Da se razumijemo, dokaza je mnogo, ali su poprilično kontradiktorni. Još uvijek nije sasvim jasno je li metabolizam bolji u ranim jutarnjim satima ili u predvečer zato mislimo da je najbolje osloniti se na logiku i zdrav razum. Uzmimo kao primjer sljedeću situaciju: ako Petra radi od 8-16h, ima nepredvidiv posao, obitelj i odlazi vježbati tek nakon što obavi sve obveze koje ima u danu a katkad uopće ni ne stigne jer je obaveza previše a dan ima samo 24h. Petra sama sebe uvjerava kako će nadoknaditi preskočeno vježbanje iako je svjesna da se samo zavarava. Iva vježba ujutro a također ima gust dnevni raspored, ali najmanje tri puta tjedno vježba i to subotom, ponedjeljkom i četvrtkom – cijele godine.

Ako si stvorite naviku vježbanja ujutro kada znate da imate vremena i naviknete se dizati prije kako biste mogli trčati, otići u teretanu ili napraviti doma neke vježbe kao i da unaprijed odrediti koje dane i koje vrijeme ćete rezervirati isključivo za vježbanje, vjerojatnije je da ćete biti dosljedniji.

Jutarnje vježbanje osigurava konzistentnost:
Svi istraživači se slažu u jednom - ljudi koji vježbaju ujutro puno su dosljedniji do onih koji vježbaju u drugim dijelovima dana, bez obzira na to što možda nisu produktivniji iako to ne znači da ne mogu biti.

Večernje vježbanje i spavanje:
Manjak sna vodi do ozbiljnih zdravstvenih problema i zasigurno može omesti sportsku izvedbu. Većina istraživanja podržava tezu da vježbanje poboljšava kvalitetu sna, ali vježbanje kasno navečer može imati sasvim suprotan učinak zbog ispuštanja određenih hormona tijekom treniranja. Noć je vrijeme kad se tijelo treba odmarati, ne uznemiravati. Zato vježbanje navečer nije preporučljivo , ono Vam može poremetiti spavaći ritam.

Ako ste zaista ozbiljni po pitanju vježbanja i osiguravanja zdravlja i dobre forme, ali imate nepredvidiv dnevni raspored, nekako se čini smislenijim da se potrudite i počnete ustajati ranije i treninge odraditi prije posla.

3 najučestalije fitness pogreške

Slični članci: