Bazni savjeti kako do zategnutog i zdravog tijela

Savjeti kako do fit tijela
Savjeti kako do fit tijela

Početak godine jedini je period u godini kada su teretane pretrpane i čini se kako svi u državi održavaju tjelesnu kondiciju i kako svi paze na svoje tijelo i zdravlje. No realnost je puno drugačija i većina siječanjskih "vježbača" neće dočekati 1. veljače u teretanama. Ako ste svjesni da ste i vi, poput potpisnika ovih redaka, jedan od njih, ali svejedno želite u 2014. godini biti fit, donosimo vam tri jednostavna bazna koraka koje trebate slijediti i koji bi vam trebali pomoći u želji fit tijela u ovoj godini. 

Popravite svoju prehranu

Prvi korak za zdravo i fit tijelo je dijeta, ali ne dijeta u punom smislu riječi već obraćanje pažnje na sitne promjene u vašoj prehrani. Iako je vježbanje uvijek dobar prvi korak za vitko tijelo ono ne pomaže ako se svaki dan prežderavate masnom hranom.  Ovdje ne govorimo niti da smanjite unos kalorija (to ćemo malo poslije), već samo o baznom načinu prehrane koja vaše mišiće i tijelo čini gipkijim i čvršćim. Poanta cijelo lifestylea vježbanja i zdravog života je da se ne osjećate depresivni i zato si nemojte uskraćivati ono što volite jesti već jednostavno pazite da unosite sve što trebate u organizam. I sami znate koje su stvari loše za vas - pušenje, puno alkohola, puno šećera i slatkiša, masna brza prehrana, gazirana i umjetno obojena pića i slično.No samo s uvođenjem nemasnog čistog bijelog mesa, povrća, voća, svježeg sira i postići ćete polako smanjivanje onih loših, a to je već pola puta. Svaki si tjedan dajte neki novi prehrambeni cilj poput  svaki ću dan pojesti neku voćku ili ovaj ću tjedan piti puno vode ili pak uz večeru ću pojesti i dvije mrkve. Samo s malom promjenom prehrane vidjet ćete razliku u vašoj tjelesnoj kompoziciji jer sve što unosite u vaše tijelo se vidi izvana.

Počnite s tjelovježbom

Sljedeći korak je dodavanje malo tjelesne aktivnosti, kažemo malo jer su upravo uz ovu stavku najčešće vezene početničke pogreške. Ako se prvi dan preforsirate i vježbate preko sat vremena - nećete brže postati fit već ćete sutra biti slomljeni i odustat ćete vježbanje, možda ne zato što ćete htjeti već zato što nećete moći hodati, a ne vježbati. Vaše tijelo treba vremena da se privikne na fizičku aktivnost koja za njega označava u početku određeni stres i povećanu potrošnju energije. Tijelo vam nije prekidač koji možete upaliti i ugasiti na pritisak već treba određeno zagrijavanje. Za početak su dovoljna dva dana šravog vježbanja tjedno (u početku će vam ostalih 5 dana trebati za oporavak i odmor), kada se naviknete na taj tempo počnite davati dodatnu vježbu - poput jednog ekstra dana vježbe ili trčanja, vožnje biciklom, pilatesa, joge ili nečeg sličnog. Pojačavajte vježbanje sve dok ne dostignete neku rutinu koja vam odgovara. Bitno je da vas upozorimo da u početku nećete primijetiti nikakve promjene niti u kilaži niti u vašem tijelu - osim naravno umora i manjka energije. Uglavnom zbog velikih očekivanja rezultata dolazi do odustajanja. Vježbanje je način života i jednom kada uđete u ritam - dva dana tjedno trčanja, teretane ili vježbanja pred televizorom biti će vam dosta da održavate mišiće zategnutim, guzu podignutom i trbuh ravnim.

Smanjite unos kalorija

Svi oni koji osim zatezanja mišića, tijela i kože ipak žele malo više smršaviti, a nisu to uspjeli povećanom tjelesnom aktivnošću iz koraka dva ili promjenom prehrane iz koraka 1 (u većini slučajeva su koraci 1. i 2. dovoljni za pad od 3-4 kile što 50 % ljudi smatra zadovoljavajućim) trebaju malo smanjiti unos kalorija. Počnite s unošenjem 100 kalorija dnevno manje, jer ako odjednom smanjite unos kalorija, instant ćete smršaviti, ali tijelo će vam se naviknuti i tada ćete morati vježbati još više i jesti još manje. Ako već morate smanjiti kilograme, počnite malo voditi računa o dnevnom unosu kalorija, vidite koliko otprilike dnevno pojedete i smanjite za 100 kalorija, ako ne smršavite u dva tjedna 5

Sve u svemu, ukoliko se tu i tamo podsjetite na ova tri jednostavna bazna koraka na dobrom ste putu da budete fit ne samo u ovoj godini već do kraja života te da prigrlite način života koji uključuje tjelovježbu. I dobro pazite: budite strpljivi i uporni. Vitko i zategnuto tijelo je iza ugla ako se malo potrudite.  


Slični članci: