Bademi kao izvor zdravlja

Bademi
Bademi

U par navrata već smo objavili i objasnili kako su svi orašasti plodovi dobri za dijetu ili kada se odlučimo zdravo hraniti. Naravno, samo u umjerenim količinama, s obzirom da je poznato kako ipak sadrže velike količine masti.

Ipak, jedni od najstarijih grickalica na svijetu su upravo Bademi (spominju se već od 3000.g. pr. Kr.), jedni od orašastih proizvoda koji će vašem organizmu omogućiti dovoljne količine zdravih masti. Oduvjek su bili delicija bogatih i veliki afrodizijak, spominje ih se uz datulje i u Bibliji, a navodno su čak pronađeni u sarkofagu egipatskog kralja Tutankamona... Nutricionisti ih jako cijene jer kažu da su prirodan izvor vitamina i vlakana, tzv. hrana za mozak te da će nam uvijek dati potrebnu energiju, a ujedno, pomažu i kod sljedećih problema:

-      Zatvora

-      Dišnih poremećaja

-      Kašlja

-      Anemije

-      Impotencije

-      Dijabetesa

Osim mnogobrojnih zdravstvenih prednosti, bademi su izuzetno bogati vitaminom E, B6, fosforom, željezom i magnezijem. Također sadrže cink, selen, bakar i niacin, a po broju hranjivih tvari prednjače ispred svih orašastih plodova.

Bademi
Bademi

Kako jesti bademe?

Bademi se najčešće jedu sirovi, dimljeni ili prepečeni. Manje poznati način konzumiranja badema je onaj da ih možete ostaviti u vodi preko noći kako bi bili lakše probavljivi te kako bi se lakše ogulili pa ih ujutro takve pojesti. Ili ako ih takve stavimo u blender, dodamo vode, malo soli i nekoliko datulja, dobiti ćemo izvrsno domaće bademovo mlijeko koje može biti zamjena za kravlje, a može i stajati do 3 dana u hladnjaku (1 šalica ima oko 70 kalorija). Također ako salatama, ribi, zobenim pahuljicama i raznim ostalim jelima dodate mrvljene bademe ili listiće badema, sigurno nećete pogriješiti.

Kada i koliko badema smijemo jesti?

Bademi se mogu jesti tijekom cijelog dana i ujutro i navečer. Ali još jednom ponavljamo, s količinom badema ne treba pretjerivati. Dovoljna vam je šaka plodova dnevno. Otprilike 15 grama badema dnevno zadovoljava čak 50 posto naših dnevnih potreba za vitaminima poput vitamina B6, vitamina E, magnezija, kalcija..., zbog čega bademi dobivaju status super hrane. Sve više od toga moglo bi imati suprotni efekt.


Slični članci: