8 savjeta za dobar san

Nesanica

Gotovo svi smo barem jednom u životu imali problema sa snom. Pravi problem nastaje kada nesanica ne prestaje iz noći u noć i tada postaje izuzetno opasna. Izuzev toga što je osoba umorna i vrlo promjenjivog raspoloženja, nedostatak sna ima jak utjecaj na zdravlje, povećavajući rizik od pretilosti, bolesti srca do dijabetesa tipa 2.

Problemi sa snom česta su pojava kod žena starije dobi. Što smo stariji nekako manje spavamo. Da bi taj problem riješile, mnoge žene okreću se raznim tabletama ne bi li spavale oko 7 sati dnevno. Upravo te tablete imaju jake nuspojave koje se protežu od promjene apetita do vrtoglavice, nemoćnosti, suhih usta i čudnih snova. Britanske studije dokazale su da ljudi koji uzimaju pilule za spavanje imaju veći rizik od dobivanja raka od ljudi koji se ne okreću medicini kada im fali sna.

Prije no što se okrenete tableticama pročitajte ovih osam savjeta kako se dobro naspavati:

- Vježbajte jednom u toku dana barem 10 minuta

- Korisitite svoj krevet za spavanje i seks, ne kao radni stol i za gledanje televizije

- Držite spavaću sobu udobnom

- Pokrenite ritual spavanja, odredite si vrijeme kada želite spavati i držite se tog rasporeda

- Pojedite nešto prije spavanje, ali ne pretjerujte da vam ne padne preteško na želudac

- Izbjegavajte alkohol i čokoladu prije spavanja

- Opustite se prije odlaska u krevet, pripremite kupku ili se istuširajte

- Zamračite spavaću sobu i neka bude manja temperatura nego u ostalim prostorijama

Ako nakon ovih savjeta i dalje imate problema svakako se konzultirajte se s liječnikom.


Slični članci: