7 zakona vitkosti

Zašto su neki ljudi prirodno mršavi? U stanju su jesti brzu hranu i nikada ne nakupiti suvišne kilograme.  Zašto neki od nas (većina nas) nakupljaju suvišne kilograme tako brzo i lagano, bez obzira na to što pazimo na prehranu? Prirodno mršavi ljudi se svjesno ili nesvjesno pridržavaju nekih pravila pomoću kojih ne nakupljaju suvišne kilograme. Pridržavanjem sljedećih pravila ćete sprečiti daljnje nakupljanje kilograma. Drugim riječima, ova pravila su za osobe koje su zadovoljne sadašnjom tjelesnom težinom i žele spriječiti nagomilavanje kilograma u budućnosti.

Vitki ljudi se ne izgladnjuju

Istraživanja su pokazala da se debljanje u većoj mjeri može odrediti promatranjem trenutne prehrane. Prekomjerno smanjenje unosa kalorija će smanjiti nivo energije, oslabiti kosti i mišiće, koji su ključni u sagorijevanju kalorija. Izgladnjivanjem ćete se prije zdebljati nego smršaviti, a nedavno istraživanje je pokazalo da izgladnjivanje povećava nivo kortizola u tijelu. Kortizol, hormon stresa, je dobrim dijelom zaslužan, vjerovali ili ne, za debljanje.

Vitki ljudi unose masti

Mast vas ne čini debelima. U stvari, mast vam je potrebna za apsorpciju određenih nutritivnih materija, kao što su vitamin A, D i E. Namirnice s etiketom bez masti u pravilu sadrže veću količinu šećera koji povećava rizik od nastanka gojaznosti. Također trebate znati da nas mast čini sitima. Proizvodi koji sadrže jako malo ili nimalo masti će vas vjerovatno potaknuti da posegnete za hranom znatno prije nego da ste u organizam unijeli zdravu i preporučenu količinu masti.

Vitki ljudi sjede dok jedu

Užurbani tempo života nam svima otežava poštovanje ovog pravila. Probajte što češće jesti za stolom jer su istraživanja pokazala da, osim što više uživate u hrani, u većini slučajeva pojedete čak 35% manje, u odnosu na obrok koji jedete dok užurbano hodate i izvršavate svoje obveze.

Vitki ljudi znaju koji je njihov idući obrok

Planiranje obaveza i obroka će vam pomoći da spriječite nakupljanje suvišnih kilograma. Naime, na taj način imate sasvim dovoljno vremena da smislite šta ćete jesti, ali i spriječite žudnju za hranom koja nastaje između obroka. Planirajte svoj dan tako da prije svega zadovoljite potrebe tijela za energijom, a tek onda sve ostalo.

Vitki ljudi unose proteine

Mnoga istraživanja pokazuju da povećanje unosa proteina pomaže u mršavljenju i spriječava daljnje nakupljanje kilograma. Proteini su dobri iz 2 razloga: potrošiti ćete više kalorija u samoj pripremi hrane i ostati ćete duže siti.

Vitki ljudi su u pokretu

Ne morate se odmah učlaniti u teretanu, već iskoristite svaki trenutak za kretanje. Brza ili spora šetnja, penjanje uz stepenice, hodanje dok pričate na telefon pa čak i pospremanje kuće će vam pomoći da spriječite nakupljanje kilograma. Vitki ljudi ostaju vitki uz zabavu. Izaberite nekoliko aktivnosti u kojima uživate i radite ih češće.

Vitki ljudi rijetko gledaju televizor

Naravno da svi volimo pogledati nešto zanimljivo, ali ograničite vrijeme gledanja televizora na 10 sati tjedno. U jednom istraživanju je čak 63% ispitanih uspjelo smanjiti broj suvišnih kilograma samo iz tog  razloga što su smanjili vrijeme gledanja televizora. Ako vam ni ovo nije dodatan motiv, australijski znanstvenici su dokazali da svaki sat proveden pred televizorom oduzima 22 minute vašeg života.


Slični članci: