6 stvari koje treba izbjegavati prije spavanja!

Prevrćete se po krevetu u zadnje vrijeme? Manjak sna može dovesti do debljanja, slabljenja imunološkog sistema i može biti razlog zašto ste lošeg raspoloženja sljedećeg dana. Ako ste jedna od osoba koja teško zaspi ili ima problema sa spavanjem, izbjegavajte ovih šest stvari prije nego što se spremate za krevet...

1. Jedete hranu s visokim udjelom masti

Masna, teška hrana loše vam sjeda na želudac koji mora raditi "prekovremeno" kako bi probavio svu tu hranu. To vam može stvoriti neugodu zbog koje vam je teško zaspati. Izbjegavajte fast food, sladoled i ostale nezdrave namirnice prije spavanja.

2. Predugo gledate u ekran

Pretraživanje interneta s laptopa ili iPada u krevetu nešto je što mnogi od nas rade prije spavanja. Plavo svjetlo koje takva tehnologija emitira, stimulira mozak koji se nakon toga teško opušta i još teže tone u san. Čak i gledanje vaše najdraže serije na televiziji vas može koštati dobrog sna. Ako se želite izgubiti u nečemu, uzmite opuštajuću knjigu ili meditirajte.

3. Intenzivni cardio 

Redovito vježbanje ključ je za dobar san, ali vježbanje u kasnim satima ipak nije dobra ideja. Osim potrebe da nakon toga jedete, vježbanje ubrzava rad srca i nakon toga će se vaše tijelo jako teško smiriti do te razine da lagano zaspite. Za bolji san, završite svoj trening barem 3 sata prije nego što planirate poći u krevet.

4. Radite do kasno

Ako imate važan sastanak ujutro ili projekt koji završavate do kraja tjedna, večernji rad vam je možda i neophodan. Pripazite samo da završite s poslom barem sat vremena prije spavanja kako bi odmorili mozak.

5. Pijete puno kofeina

Kofein koji se nalazi u kavi, čaju i čokoladi stimulans je koji vas može držati budnima dulje nego što to želite. Koliko vaše tijelo može podnijeti kofeina ovisi o vama, ali trebali bi ste ga izbjegavati nekoliko sati prije spavanja. Ista stvar vrijedi i za alkohol. Čaša vina preblizu vremena za krevet upropastit će vašu odmornu noć (čak i ako brzo zaspite).

6. Emocionalno se iscrpljujete

Svađanje sa sestrom preko telefona, gledanje uznemirujućeg showa na televiziji ili čitanje emotivne knjige nije najbolji put kojim želite ići prije spavanja. Vaši živci i emocije trebali bi se smiriti aktivnostima poput čitanja lagane novele, ispijanja biljnog čaja, vruće kupke ili rastezanja u krevetu.


Slični članci: