20 namirnica za "vječnu" mladost

Zdrave namirnice
Zdrave namirnice

Ako pripadate onoj skupini ljudi koja se hrani zdravo i ne mora brinuti na višak kilograma (pogotovo nakon blagdana), vi ste definitivno jedan od sretnika. Za nas druge, koji vječno vodimo borbu sa zdravom prehranom, ovo je informacija koju ne smijemo ignorirati. 20 namirnica koji nas čine zdravima i pomažu da što kasnije ostarimo. Kad malo bolje razmislimo, ove informacije ne bi trebao nitko zanemariti!

1. Borovnice

Borovnice

Zbog obilja flavonoida, borovnice su odlične za pamćenje (kratkotrajno i dugotrajno). Ako ih ne volie jesti same, idealne su za palačinke, zobenu kašu ili žitarice.

2. Grožđe

U koži grožđa nalazi se resrevatol koji pomaže i ljudskoj koži da izgleda lijepo i očuvano. Također, on štiti od UV zračenja koje je jedan od glavnih uzročnika raka kože. Za one koji nisu najveći obožavatelji grožđa, isti učinak će imati i čaša crnog vina.

3. Ječam

Ukoliko se borite s nakupljanjem masnoća oko trbuha, ječam je idealna namirnica za vas.

4. Crni grah

Salata od graha i matovilca
Salata od graha i matovilca

U prevenciji raka debelog crijeva i prostate, grah je odlično rješenja. Bogat dijetnim vlaknima koja čiste organizam od potencijalnih karcenogenih stanica koje su se počele taložiti. Također, grah je prepun folne kiseline koja pomaže u obnavljanju oštećenih stanica. 

5. Sjemenke lana

Sjemenke lana
Sjemenke lana

Odličan izvor omega 3 kiselina koje smanjuju upalu i bore se protiv napada nametnika. Sjemenke su prepune tvari koje izbacuju kolesterol iz organizma stoga predstavljaju dvostruku zaštitu organizma.

6. Tvrdi sir

Osteoporoza je bolest koja se prišulja da je ni ne primjetimo. Kako ne bi bili meta ove neizlječive bolesti, potreban nam je sir. I to ne bilo kakav, već tvrdi koji u sebi ima velike količine kalcija.

7. Brokula

Brokula
Brokula

Povrće prepuno fitonutrijenata najbolje kontrolira upale. Uključujući one najgore, rak pluća i želuca. Zaključak, kad god možete, jedite brokulu!

8. Jabuke

Pektin je najzdraviji sastojak jabuka koji pomaže u prevenciji skupljanja kolesterola u krvnim žilama smanjujući tako rizik od oboljevanja od bolesti srca.

9. Zob

Zobena kaša
Zobena kaša

Tamo gdje zob najviše pomaže je vježba. Istraživanja su pokazala da ukoliko pojedete nešto zobeno prije vježbanja, učinkovitost vam je znatno bolja.

10. Maslac od kikirikija

Maslac od kikirikija

Iako je ova namirnica apsolutno nedozvoljena u dijetnim režimima, nutricionisti je itekako podržavaju kao snack nakon vježbanja. Dok god ste umjereni u konzumiranju maslaca od kikirikija, unijet ćete određenu količinu karbohidrata i proteina koja je itekako potrebna vašem organizmu.

11. Đumbir

Đumbir
Đumbir

Osim što je uz češnjak (bijeli luk) najzdravija namirnica na svijetu kao prirodan antibiotik i preventiva raznim bolestima, ovaj snažni antioksidans pomaže i u kontroliranju boli i svrabeža, pogotovo nakon vježbanja.

12. Čokoladno mlijeko

Čokoladno mlijeko
Čokoladno mlijeko

Ako imate dovoljno samokontrole i ne pretjerate, čokoladno mlijeko ima isti efekt kao i maslac od kikirikija. Osim što vam daje dovoljno snage za vježbanje i svakodnevne aktivnosti, istraživanja su dokazala da ljudi koji unose korisne proteine u organizam te su u boljem fizičkom pa i psihičkom stanju.

13. Pileća juha

Nikada ne treba zanemariti savjete naših starih. Topla pileća juha liječi sve, od mamurluka do prehlade.

14. Sok od trešanja

Sok od trešanja
Sok od trešanja

Dokazano je da manjak sna može uzrokovati bolesti poput hipertenzije, dijabetesa, pretilost i depresije pa ukoliko imate problema sa spavanjem, obavezno pijte sok od trešnje jer je pun melatonina.

15. Luk

Ukoliko imate problema sa želucem i raznim želičanim bakterijama, luk i češnjak idelani su u borbi protiv njih. Ipak, nemojte se zaletiti i misliti da to vrijedi i za luk u  bilo kojoj od prženih kombinacija.

16. Špinat

Davno nam je Popaj otkrio tajnu špinata i njegovog učinka na organizam. Ono što špinat čini toliko zdravim su velike količine magnezija koji pomaže u održavanju mišićne i živčane aktivnosti te u reguliranju krvnog tlaka i šećera.

17. Bijeli grah

Gravče na tavče
Gravče na tavče

I oni koji nemaju problema sa zalihama željeza, ono im nikad ne može škoditi. Osim što je bijeli grah pun željeza, pun je i bakra, folne kiseline i kalija.

18. Guava

Guava - photo by ebay
Guava - photo by ebay

Ovo tropsko voće u sebi sadrži više vitamina C od soka od naranče koji inače toliko forsiramo. Jedna šalica guave dovoljan je dnevni unos vitamina, a iako ju je kod nas možda teže pronaći, nemojte odustati.

19. Kelj

Kupus
Kupus

Izvrstan izvor vitamina K koji pomaže u koagulaciji krvi. Zanimljivo je da više vitamina dobijete kad ga skuhate, nego da ga jedete sirovog.

20. Salata

Bitan dio svakodnevne prehrane, salata osim što je zdrava pomaže i u kontroliranju zdravog daha. Iako je to teško za povjerovati, zadah nam s godinama postaje sve gori i ovo je jedan od najlakših načina da ga kontrolirate. 

Beyonce ft. Jay-Z "Forever Young"

Slični članci: